Sniktrim

alex79

Alex
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
Yamaha 426 supermoto*såld* yamaha yz 450 *såld* 950 SM -06 *såld*
Tjena, novis som man är på detta ämne undrar jag om man kan höja effekten lite med enkla medel, har en Yamha wr 426 -02 som det endast sitter ett Leo Vince x3 slipon på, har någon ideér hur man kan få upp effekten lite, annat luftfilter eller öppen burk, eller något med förgasaren, det verkar ju finnas ganska mycket kunskap här på SH så någon har säkert bra ideér.

alex79 skrev:
2458947 Tjena, novis som man är på detta ämne undrar jag om man kan höja effekten lite med enkla medel, har en Yamha wr 426 -02 som det endast sitter ett Leo Vince x3 slipon på, har någon ideér hur man kan få upp effekten lite, annat luftfilter eller öppen burk, eller något med förgasaren, det verkar ju finnas ganska mycket kunskap här på SH så någon har säkert bra ideér.

kamtimingen på avgaskammen går att justera om. www.thumpertalk.com rekommenderas för 426 moddning.

alex79 skrev:
2458947 Tjena, novis som man är på detta ämne undrar jag om man kan höja effekten lite med enkla medel, har en Yamha wr 426 -02 som det endast sitter ett Leo Vince x3 slipon på, har någon ideér hur man kan få upp effekten lite, annat luftfilter eller öppen burk, eller något med förgasaren, det verkar ju finnas ganska mycket kunskap här på SH så någon har säkert bra ideér.

ja luftburken ska nog va kvar men man kan öppna den lite..ibland räcker de med nåt litet hål.
o sen ska den bestyckas om den inte är de,,,då e då det händer :tummenupp

Du säger att det räcker med ett par hål, vad menar du exakt, kan jag bara borra ett par hål i luftburken på ovansidan eller, hur vet man om den är bestyckad eller inte, var får man tag på ombestyckning och vad kostar det i så fall.

alex79 skrev:
2462452 Du säger att det räcker med ett par hål, vad menar du exakt, kan jag bara borra ett par hål i luftburken på ovansidan eller, hur vet man om den är bestyckad eller inte, var får man tag på ombestyckning och vad kostar det i så fall.

Har du orginal avgassystem så är nog luftburken ganska väl avstämd, då finns det ingen anledning att öppna upp den. Har man på ett eller annat sätt ökat flödet genom moton kan det finnas anledning till att försöka underlätta inandningen. Lägger in en bild på min, vet inte exakt hur det ser ut på din hoj men det ger en hint om hur det kan se ut iaf. Ska du öht köra cross eller enduro rekomenderar jag att du låter bli. Lättare att få in vatten/sand/whatever i luftburken.
Ombestyckning är med andra ord att se till att rätt munstycken sitter i förgasaren, så luft/bränsle blandningen bli optimal. För detta rekomenderar jag att anlita en firma som har en dynojet brombänk. Kostar en slant men där kan man nästan hitta effekt på vilken standard hoj som helst.

Bifogat

• PICT0329_small.jpg
    PICT0329_small.jpg
    15.8 KB · Visningar: 72
alex79 skrev:
2462452 Du säger att det räcker med ett par hål, vad menar du exakt, kan jag bara borra ett par hål i luftburken på ovansidan eller, hur vet man om den är bestyckad eller inte, var får man tag på ombestyckning och vad kostar det i så fall.

Ombestykning: Gör så här...
1. Köp en massa munstycken.
2. Be till gud.
3. Monterna ner förgasaren och prova dig fram. Du får antagligen gå upp i
huvudmunstycke. Sen får du prova dig fram med justering skruven.
4. Svär över att det inte blir bra...
5. Justera lite mera. Sen inser du att det inte va så svårt trots allt.
6. Va glad och gasa och tacka gud att han va barmhärtig och inte gjorde det så svårt för dig.

*/ ?>
Back