Snart en vecka med hoj...

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Måste bara få skriva av mig!!
Tog kortet i tisdags och har kört 50-60 mil på min gamla FZR600 sedan dess. Jag trodde nog att det skulle vara härligt men det är bättre! Trots att jag var blöt rakt igenom skinnstället häromdagen.
Tidigare var enda botemedlet mot olust att ge sig ut och springa men nu finns ytterligare en kur...
Min hoj är "gammal, trött och sliten" men den har fortfarande ett sjujävla ös och ligger så fint i kurvorna. Och jag veeet att jag inte ska provköra en ny innan jag är beredd att byta upp mig och just nu kan jag inte förstå (fast det är ju förnekelse i det) att mer kraft skulle göra skillnad. Gammhojen axar ju som en raket...
Hittar alla möjliga (och omöjliga) anledningar att ta ut den.
Lycka!!
Kör förståndigt allihopa!:hojraket
//Fredrik

Kul att höra :tummenupp Nöta teknik är både nyttigt och kul, försök ramla in på någon SMC kurs.. typ Knix för enkelhetens skull. Bra att få någon som talar om vad man ska träna och varför, sen inser man själva vad som funkar bra o vice versa.

Grattis till kortet och till att ha hittat anledningen till att vi kör hoj, att det är så jäkla kul och ett underbart botemedel mot tristess. :tummenupp

Äldre hoj är definitivt inte lika med tråkig hoj, finns många många lite äldre hojar som är väldigt kompetenta. Man kan väl säga att det började i mitten av 80-talet och efter att Honda lanserade sin CBR 900 -92 tog det verkligen fart.

Vilken lycka - välkommen i gemenskapen!
Och: Ta tid på dig att skaffa rutin så vi får vinka till varandra många år framöver!

Haha, ja det var exakt så jag kände för fyra år sen! Fortfarande lika härligt :tummenupp

Grattis! Det är bara "lägga mil" nu och se till att ta en SMC-kurs också. Du kommer få många roliga mil med hojen.
Kör säkert :)

Mvh /Try

Grattis till kortet och till att ha hittat anledningen till att vi kör hoj, att det är så jäkla kul och ett underbart botemedel mot tristess. :tummenupp

Äldre hoj är definitivt inte lika med tråkig hoj, finns många många lite äldre hojar som är väldigt kompetenta. Man kan väl säga att det började i mitten av 80-talet och efter att Honda lanserade sin CBR 900 -92 tog det verkligen fart.

Host Host du menar VFR från 90 va hehe:rock

Grattis Fredrik!
Vet precis hur det känns, ren lycka att dra iväg :)
Körde min första tur idag sedan min operation av högerhanden (Karpaltunnelsyndrom) och det var härligt!

Grattis till hojkortet! :tummenupp

FZR600 är väl inte så tråkigt? Se till att hojen har fräscha däck o e rätt inställd och sedan satsar du på körmässiga utmaningar istället för att börja med att lägga till massa hästar! :) Ha kul!

Tack alla! Känner mig välkommen i gänget :)
Lovar att ta det lugnt.
Ses på vägarna!
(Och Salvion, var det möjligen op i Täby, av mig..?)
//Fredrik

Tack alla! Känner mig välkommen i gänget :)
Lovar att ta det lugnt.
Ses på vägarna!
(Och Salvion, var det möjligen op i Täby, av mig..?)
//Fredrik

Hmm ja han hete Fredrik också...jisses det är lite Twilight Zone över detta :) ja då ses vi på återbesöket på onsdag då haha :D

Stort grattis till kortet!! Tog mitt kort för fyra år sedan och på äldre dar (33 år) och det är absolut det bästa jag gjort.
Vet vilken härlig känsla du har i kroppen :kär:lol
Har snittat på 1000 mil per sommar.
Har kört Super Tenere, FJR 1300 och nu FZ1 och alla hojar har gett mej grymt mycket glädje.
Men ju mer tiden går och ju mer mil man plockar på sej med erfarenhet så blir man alltid nyfiken på något nyare och ev starkare maskin :tungan
Men skulle jag gå tillbaka till min gammla Super Tenere på -94 så skulle jag ha ett härligt smile på läpparna :D

Grattis:tummenupp
Vet hur du känner dig!
Å fan har fotfarande inte kommit i från den där inga härliga känslan!
Tickar vidare mot 1300mil sen i mitten av september!:yoparty

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...