crazy skåning
SBK #46
- Gick med
- 23 Aug 2008
- Hoj
- vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Biltema säljer en snabbkoppling för bensinslang.
Köpte en å tänkte ha på min Motard så man slipper söla varje gång man ska plocka av tanken.
Har du en JÄKLA tur så är det samma mått på dom.
//Droopdy
jag köpte också en till motarden.. skitsmidig
Kolla även så att det inte är oringen på hanen som är dålig. Bara en lite rispa från en ovårdsam montering kan få det att läcka som ett såll. Nya finnes på t ex Mekonomen eller valfri fordonsfirma.
På trajjorna sitter dyliga originalmonterat. Hanarna hade en tendens att bli spröda och gå sönder så de blev utbytta mot hanar i aluminium på garanti. Även honorna brukar ha lätt för att gå sönder så många byter även dessa till metall, dock inte garantijobb. Däremot så kan metallkopplingarna gå hårdare åt oringarna.
Med andra ord, finns det metallkopplingar kan det vara värt att köpa sådana.
På trajjorna sitter dyliga originalmonterat. Hanarna hade en tendens att bli spröda och gå sönder så de blev utbytta mot hanar i aluminium på garanti. Även honorna brukar ha lätt för att gå sönder så många byter även dessa till metall, dock inte garantijobb. Däremot så kan metallkopplingarna gå hårdare åt oringarna.
Med andra ord, finns det metallkopplingar kan det vara värt att köpa sådana.
Jag passade på att beställa ett par kopplingar från QuickCouplings och måste säga att det var grym respons på det gänget. Lade några speciella önskemål i noteringarna, de svarade på några timmar och efter lite mailväxling så var ordern skickad samma dag. Specialtillverkning gick bra mot utökad leveranstid. Och allt för några kopplingar som kostar ett par hundralappar inklusive frakt. Två kopplingar i plast från svensk återförsäljare kostar över dubbla det priset utan frakt.JA metallkopplingar finns hos http://www.quickcouplings.net/osc/
Jag handlar därifrån till ökenmoppen då plastmodellen inte pallar med vibrationerna i längden...
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |