Snabbkoppling bränsle!?

XJR här på SH jobbar med snabbkopplingar för industri. Skicka PM till honom. Själv kommer jag att köpa så fort det förb. postgirot lägger om mitt till e-postgiro så att jag kan betala för mig (hans arbetsgivare har bara bankgiro).

Edit: Det är inte samma som på din bild men om man så att säga börjar från noll så går de bra. Dessutom tål de tryck (ex vis på en hoj med insprutning).

Edit2: Jag menar ju givetvis snabbkopplingar där både hane och hona stänger vid isärkoppling = inget spill.

Ang. soppaspill

Såg att lelles i uppsala hade åxå men för typ 500kr. så visste nån en billigare lösning är man ju glad. :banana

Hej, jo vi har billigare, många varianter finns ju men för 500 spänn kan du få en smått fantastisk koppling hos oss, syrafast med Kalreztätning eller nåt, typ det enda som finns kvar efter att dom har släppt _Bomben_ :D

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=32236

PM: gärna för mer info, speca gärna så mycket som möjligt, slangdia, gängor osv eller om du har andra speciella krav.

Har tidigare tipsat om Serie 21 eller Serie 25 tror jag, mycket engelsk info på www.rectus.de också (tillverkaren).

/XJR

Se till att det är neoprene eller annat bensintåligt material i o-ringarna. De jag köpte såg precis likadana ut som de kopplingar du visar på bilden men de höll inte tätt efter första frånkopplingen. O-ringarna svällde och man fick inte ihop kopplingen längre.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti