Snabbgas, vart och vilken?

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Är på jakt efter en snabbgasrulle till R6:an, men hittar inte så många alternativ (Hobbex är INTE ett alternativ :rolleyes: ).
Euro Racing gör en rulle som verkar vara väldigt schysst, dock lite i dyraste laget tycker jag. Se här: Euro Racings rulle.
Läste att det var några som använde denna rulle på forumet. Ni som använder den, passar originalklumpen med dödarswitchen, eller blir det till att köpa en ny?

Någon där ute som känner till någon annan rulle som e bra och billig?
Min handled är trött på att vridas till onaturliga ställningar... :3freak

Ducatis Hypermodeller har orginal en snabbgasrulle, kostar 700,- -900,- nånting och har en liten knapp för att ställa upp gasen något ( typ choke för insprutare )

Den är riktigt kortslagig och tuff.

Triggerhappy skrev:
Handla hos racingputtarnas nirvana: http://www.redracingparts.com/en/english.htm

Kolla under: Handlebars sen gascontrol, så får du lite att välja på ! :tummenupp

Mmm, var inne där och kollade, men jag uppfattade aldrig det som snabbgasrullar. Fast såg nu att antalet grader som de vrids varierar. Någon som vet hur många grader en R6:as originalhandtag behöver vridas?

Dock så var fördelen med det andra kitet att där fanns 3 st olika insatser för olika utväxlingar...

McFille skrev:
Är på jakt efter en snabbgasrulle till R6:an, men hittar inte så många alternativ (Hobbex är INTE ett alternativ :rolleyes: ).
Euro Racing gör en rulle som verkar vara väldigt schysst, dock lite i dyraste laget tycker jag. Se här: Euro Racings rulle.
Läste att det var några som använde denna rulle på forumet. Ni som använder den, passar originalklumpen med dödarswitchen, eller blir det till att köpa en ny?
Jag har en sån på min r6a, jag har inte originalklumpen kvar och kan inte tänka mig att den får plats där. Antar att det var snabbgasen som gjorde skillnaden mellan oss på b-racet nu i helgen :D

WASP skrev:
Jag har en sån på min r6a, jag har inte originalklumpen kvar och kan inte tänka mig att den får plats där. Antar att det var snabbgasen som gjorde skillnaden mellan oss på b-racet nu i helgen :D

Men hallå! :fatta!
Gashandtaget ger ju dig MINST 4sec på den banan! MINST! :D

WASP skrev:

Lätt, därför jag skall skaffa en. :tungan
Nä men allvarligt så märker jag ibland att jag tror jag har full gas, men så har jag fortfarande en bit kvar, och där kommer den riktiga effekten.
Fast till B-racet var det skit samma, då kopplingen slirade satan över 10 000 varv... :4skrika

Va ...varvade du över 10000rpm ?? jisses.

Skit i gasrullen...håll direkt i vajern !!! Lättast..garanterat !!

V-Gurra skrev:
Som om det skulle hjälpa *gäsp*

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
jippe V-gullan är tillbaka vår allas V-gullan kommer fram ur sommardvalan, se nu till att förgylla min höst här på SH med ditt eviga flameande.

:banana

McFille skrev:
Lätt, därför jag skall skaffa en. :tungan
Nä men allvarligt så märker jag ibland att jag tror jag har full gas, men så har jag fortfarande en bit kvar, och där kommer den riktiga effekten.
Fast till B-racet var det skit samma, då kopplingen slirade satan över 10 000 varv... :4skrika
Har också upplevt detta med kopplingsslir på höga varv. Hur fan åtgärdar man detta ?

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back