Snabbgas Gsxr -08?

ploN

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2009
Hoj
Yzf 450 -04
Vart hittar jag ett bra Snabbgas till min hoj? Letat men finner inget, läst att man kan ta från r6an? Är det bolt on och Isf vilken Årsmod gäller?

Mvh Robin :)

Har hört att man kan köpa bara handtaget till gixxern, men var var det någonstans...... Boove???

R1:ans gasrulle skall passa. Jag köpte till min 600 L1 och vi skall ha samma rulle. Jag köpte R1 -09 tror jag det var. Det är säkert samma på äldre modeller ;)

Hade inte hört talas om att det var skillnad på R6/R1 rullarna tidigare. Skall genast beställa och testa :)

Klart det fungerar. En bit plast av falfri sort fungerar också. Exempelvis buntbandsbit i lagom strlk.
Ibland får man gå på med lite dremel för att få bort piggar som är ivägen.

Har lite med att göra hur mkt man litar på sig själv...jag vill inte ta någon risk med gashandtaget så det kan hänga sig!

Bättre då att köpa grejer som är anpassade från början men för en ren bancykel visst!

Fine. Men plastbiten är inte raketforskning. Ta ett plaströr i rätt dimension kapa rätt bredd och slipa den som på bilden från ebay. Just saying.
Fördelen är sedan att man kan testa sig fram för att få en progressiv gasfunktion där man vill ha den. finupplöst runt halvgas ex. Finns ju färdiga grejer för det med såklart men då tuggar pengarna iväg.

Har lite med att göra hur mkt man litar på sig själv...jag vill inte ta någon risk med gashandtaget så det kan hänga sig!

Bättre då att köpa grejer som är anpassade från början men för en ren bancykel visst!

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!