Snabbast .....

Beror väll på föraren och förhållandena. Ser mer potential i nya vmax 0-100 än i en gixxer 1100.
 
Beror väll på föraren och förhållandena. Ser mer potential i nya vmax 0-100 än i en gixxer 1100.

...precis som alla nyblivna V-max ägare såg potentialen för dragstripen när den först lanserades? :rolleyes:

Vi vet ju hur det slutade... :D
 
Jag skulle vilja veta årsmodellerna. Eller borde jag veta hut som inte ser det?:huvet
 
...precis som alla nyblivna V-max ägare såg potentialen för dragstripen när den först lanserades? :rolleyes:

Vi vet ju hur det slutade... :D

Vet faktiskt inte hur det slutade. Men påstår du nu att hojjen har dålig potential? Eller handlar det precis som jag sa om förarna?
 
Rätta mig om jag har fel , men har för mig att jag såg en liknande lista för några år sen o där var Suzuki RF900 i topp o det var en artikel vid sidan som förklarade i stora ord om hur exakt avvägd hojen var i viktförhållande , utväxling , motorstyrka , etc ....o allt detta gjorde att den var klart snabbast 0-100 km/h av alla då tillverkade originalhojar. Kommer ju inte ihåg var jag såg artikeln.... typ nån mc-nytt , bike kanske...för några år sen. O det var senare än -91 , om nu bilden visar en gsxr -91...
 
Vet faktiskt inte hur det slutade. Men påstår du nu att hojjen har dålig potential? Eller handlar det precis som jag sa om förarna?

Riktigt dålig potential. Det uppgavs ordentliga glädjesiffror hästkraftsmässigt och de fungerade mycket dåligt på strippen. De flesta körde åttor omkring V-max hojarna på den tiden. Långt ifrån en optimal hoj för snabba tider på strippen. (huruvida den nya V-maxen är lämpad eller ej får framtiden utvisa om det är någon som kommer att rejsa med den framöver)

Men du har absolut rätt i att det i övrigt handlar väldigt mycket om förare. :tummenupp
Sätt tio olika förare på exakt samma hoj så kommer det sannolikt att vara stora skillnader på tiderna.

Man får ta alla siffror man ser i pressen/på internet med en nypa salt ( ibland en riktigt stor nypa...:D ) :)
 
Rätta mig om jag har fel , men har för mig att jag såg en liknande lista för några år sen o där var Suzuki RF900 i topp o det var en artikel vid sidan som förklarade i stora ord om hur exakt avvägd hojen var i viktförhållande , utväxling , motorstyrka , etc ....o allt detta gjorde att den var klart snabbast 0-100 km/h av alla då tillverkade originalhojar. Kommer ju inte ihåg var jag såg artikeln.... typ nån mc-nytt , bike kanske...för några år sen. O det var senare än -91 , om nu bilden visar en gsxr -91...

Det kommer jag också ihåg. Har även sett en stor reklamplansch tiden då det begav sig där det stod 2,7 sek och sen lite fakta att alla andra var sämre.
 
Riktigt dålig potential. Det uppgavs ordentliga glädjesiffror hästkraftsmässigt och de fungerade mycket dåligt på strippen. De flesta körde åttor omkring V-max hojarna på den tiden. Långt ifrån en optimal hoj för snabba tider på strippen. (huruvida den nya V-maxen är lämpad eller ej får framtiden utvisa om det är någon som kommer att rejsa med den framöver)

Men du har absolut rätt i att det i övrigt handlar väldigt mycket om förare. :tummenupp
Sätt tio olika förare på exakt samma hoj så kommer det sannolikt att vara stora skillnader på tiderna.

Man får ta alla siffror man ser i pressen/på internet med en nypa salt ( ibland en riktigt stor nypa...:D ) :)

Hade den dåliga tider på kvartsmilen eller just 0-100? Lite skillnad enligt mig. Nya har ju jäkligt mycket mer hästar än den gamla... Talar bara från vad jag tror, men nya låter som en jäkligt optimal hoj orginal för snabba tider 0-100. Konstigt om den inte presterar bättre än vad du säger.
 
roligaste är ju detta...

■bazi on March 5th, 2010 11:46 am
kawasaki ninja zx14 can do it in 2.4 sec

■bmw on April 3rd, 2010 8:30 pm
only in ur dreams :D
 
Tror inte mycket på detta, skall nog till en jäkla optimal start, en snabb startsnabb hoj hänger MER på föraren än effekten i motorn, finns många som med betydligt effektstarkare hojar blivit lämnade bakom en bättre förare med sämre verktyg(hoj)..
 
Hade den dåliga tider på kvartsmilen eller just 0-100? Lite skillnad enligt mig. Nya har ju jäkligt mycket mer hästar än den gamla... Talar bara från vad jag tror, men nya låter som en jäkligt optimal hoj orginal för snabba tider 0-100. Konstigt om den inte presterar bättre än vad du säger.

På den tiden jag själv var aktiv med dragracing var iaf V-maxen inget hot. Tror inte heller att den hade mycket att hämta vad det gäller 0-100 km/h då det är en tung koloss. Men å andra sidan är väl 0-100 ganska ointressanta siffror då man ofta gasar på till betydligt högre hastigheter även vid rödljusrace.
2010 års V-max gör tydligen 0-100 km/h på 2,66 s och det måste väl anses vara riktigt hyggliga siffror med tanke på att den väger bly (våtvikt 310 kg), men tror knappast att den blir värst mellan rödljusen då vikten talar emot det. ( snygg var den dessutom verkligen inte :zpy )

Tror inte mycket på detta, skall nog till en jäkla optimal start, en snabb startsnabb hoj hänger MER på föraren än effekten i motorn, finns många som med betydligt effektstarkare hojar blivit lämnade bakom en bättre förare med sämre verktyg(hoj)..

Så är det i mångt och mycket: Skit bakom spakarna=ruttna tider (även om man kan kompensera till viss del med mycket mos i motorn ju längre sträckan är som man tävlar)
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top