snälla poliser

ducce uno

Uno
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
748BIP, F650, Java 500 (speedway)
Jag skulle köpa en Enduro GAS GAS 250 -98 som jag såg på blocket idag.
När affären var klar och hojen lastad på ett mc-ställ som man sätter direkt på kulan så åkte vi hemmåt. (26mil)
Efter en tid började spännbandet bli slappa. Vi stannade ett par gånger för att spänna åt dem.
När det var ca: 8km kvar av resan och hojen var på väg att trilla ned beslöt jag mig för att köra den avställda enduron sista biten. (mysig vinterväg och is däcken var monterade.)
Skall tilläggas att sista biten är en enskildväg med gles bebyggelse vid sidan om vägen.

Det skulle jag inte ha gjort. Efter halva vägen stog en konstapel. Tydligen hade någon sett när vi lastade av enduron och direkt ringt polisen.
jag stängde av fordonet då jag såg de blå klistermärken på den vita saaben.

Felen som polisen kunde sätta dit mig för var följande: Körandes med avställd enduro på allmänn väg, ingen hjälm, ingen försäkring och ingen enduro-licens. och inte nog med det polisen upptäckte att det inte fanns något skattekvitto på "följebilen" min kompis körde.
Jag förklarade för polisen precis som det var att jag nyss köpt fordonet och att lastanordningen braxerat.
Polisen avsynade lastanordningen och konstaterade att så var fallet.
Efter ha visat körkort och diskuterat ett tag fick vi åka utan böter med löfte om att hojen inte skulle köras därifrån.

Vsundelin skrev:
Helt okej !, Schjyssta snutar !

Det kan man säga, hann ju tänka en hel del innan jag en klivit av hojen.

Här är ett urval av fraser poliserna kläckte ur sig:

"Är du ute och drar?"
"Du var förstås körkåt när du köpt en ny enduro"
"du vet om att enduron är avställd va?"
"OK, Vi låter udda vara jämt och du lovar att inte köra den."

bifogar en bild på amatörmässa surrningen.

Bifogat

• lastad.jpg
    lastad.jpg
    116.4 KB · Visningar: 282
bandit uno skrev:
Det kan man säga, hann ju tänka en hel del innan jag en klivit av hojen.

Här är ett urval av fraser poliserna kläckte ur sig:

"Är du ute och drar?"
"Du var förstås körkåt när du köpt en ny enduro"
"du vet om att enduron är avställd va?"
"OK, Vi låter udda vara jämt och du lovar att inte köra den."

.

hahaha, okej, låter som om de själv har erfarenhet av hojåkande och hur sugen man kan vara ! =), om man ändå skulle träffa på sånna glada och trevliga snutar varje gång man blir stoppad !

Vsundelin skrev:
hahaha, okej, låter som om de själv har erfarenhet av hojåkande och hur sugen man kan vara ! =), om man ändå skulle träffa på sånna glada och trevliga snutar varje gång man blir stoppad !

Brukar du bli stoppad många gånger?
Vad brukar hända då?

Haha :hihi Jo sådana poliser finns ju också.
Jag blev stoppad av en polisbil på min cykel (den utan motor dock) förra helgen..
P:"Jasså, ute och cyklar ikväll?"
b:"err.. jaao, tänkte fara hem.."
P:"Vet du att du cyklar mot enkelriktat."
b:"Gör jag? Oj, hoppsan.."
P:"Din lampa är sönder..."
b:*vrider och klämmer lite på lampan, som om den kanske skulle kunna övertalas att lysa i en nödsituation som denna*
P:"Och hur många pilsner har du druckit ikväll?"
b:"umh, tja, några?" (typ 8 stark och några drinkar :fyllisar )
P:"Ja ja.. hoppa av cyckeln och gå hem nu. Och om du kommer ihåg det kan du ju skaffa en lampa sen."

Hohoh.. Skulle kunnat bli en del böter :huvet

bandit uno skrev:
Brukar du bli stoppad många gånger?
Vad brukar hända då?

haha nä, aldrig blivit stoppad med crossen, men visst har dom försökt ! =), haha, nä men polarna ´berättar väl om deras bravader när dom blir stoppade med bilar och dylikt, bara sura snutar vad jag hört iaf !,

Bifogat

• cross....JPG
    cross....JPG
    50.1 KB · Visningar: 109
Last edited:
blub skrev:
b:,,,,,,,,,*vrider och klämmer lite på lampan, som om den kanske
skulle kunna övertalas att lysa i en nödsituation som denna*
,,,,,,,,,,,,,,,b:"umh, tja, några?" (typ 8 stark och några drinkar :fyllisar )
P:"Ja ja.. hoppa av cyckeln och gå hem nu. Och om du kommer ihåg
det kan du ju skaffa en lampa sen."

Hahaha!! Fan vad jag garvade! Inte dåligt med snälla poliser ser jag! Hoppas
jag möter en sådan nästa gång,, den jag har mött hittils tog mitt körkort :huvet

Avelin skrev:
Hahaha!! Fan vad jag garvade! Inte dåligt med snälla poliser ser jag! Hoppas
jag möter en sådan nästa gång,, den jag har mött hittils tog mitt körkort :huvet

Jo det var några mindre snälla trafik snutar som tog mitt kort i augusti också :fatta!

Det finns en skitschysst snut här jag var stoppad med moppen och skjutsade,inga lysen och trimmat.Han lät mig leda hem moppen.Jag träffade han efter en vecka då jag var och hämtade ut min nya trimcylinder på posten(bor inte långt från posten)och då körde jag utan hjälm.Medans jag var och tog ut paketet hann två snutbilar ställa sig runt hörnet :(
Jag fick böta 300:- för att jag körde utan hjälm(jävligt dumt gjort har ALLTID hjälm det där var ett undantag då den låg på skolan)

Träffade på han igen en kväll för typ 4 veckor sen.Då kom jag och körde i typ 45km/h(mörkt ute) och då körde ne bil förbi och då han åkte förbi såg jag att det var en snutbil.Jag tittade bak och då vände den just efter att dom passerat mig så det var bara att köra.Han hade innan stoppat tre kompisar körandes på enas dt utan lyse och hjälm,dom fick inga böter heller. :D

Last edited:
Låter mer som en störd Polis. Man ska ge böter iallafall om man kör tre styck på en dt utan ljus. Klart man kan se igenom fingrarna ibland, men det finns ju gränser på hur långt man kan gå utan att ingripa.. :dummer

Vsundelin skrev:
haha nä, aldrig blivit stoppad med crossen, men visst har dom försökt ! =), haha, nä men polarna ´berättar väl om deras bravader när dom blir stoppade med bilar och dylikt, bara sura snutar vad jag hört iaf !,

Jag måste försöka få mc:n landsvägreggad så fort som möjligt. Vill inte träffa samma polis igen. Han sa att det var en varning. och skulle det hända igen så skulle jag inte slippa undan så lätt.

bandit uno skrev:
Jag måste försöka få mc:n landsvägreggad så fort som möjligt. Vill inte träffa samma polis igen. Han sa att det var en varning. och skulle det hända igen så skulle jag inte slippa undan så lätt.

jo det skulle ju vara bra!, Nästa gång får du nog böter, för dom kan ju inte släppa på sånt hela tiden, du hade tur den här gången, det har du nog inte nästa gång ! =),

Vsundelin skrev:
jo det skulle ju vara bra!, Nästa gång får du nog böter, för dom kan ju inte släppa på sånt hela tiden, du hade tur den här gången, det har du nog inte nästa gång ! =),

Är det någon som har reggat en GasGas 250 ec?
hur är det med ljudnivån? vad kostar det och hur gör man?
Får man ha plasttank?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...