SMC Väst på Anderstorp Raceway 2012

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
SMC Väst kommer köra kurs på Anderstorp Raceway.

Anderstorp Raceway är Sveriges längsta bana. Med en banlayout som innehåller både långa rakor, doserade svepande kurvor, tajta kurvor samt ej doserade kurvor så är denna bana en upplevelse utöver det vanliga.

Ta tillfället i akt och kör med oss på denna underbara anläggning under 2012. Vi kommer vara där under 2 dagar och det går precis lika bra att endast köra en dag som att köra bägge.
MC Gruppen kommer vara med oss dessa dagar! Info om MC Gruppen http://mcgruppen.se/smc.html

Fredag 15/6 1550 kronor
Lördag 16/6 1750 kronor

Mer info och bokningsinfo kommer inom kort (viss reservation för att info kan justeras)

SMC Väst önskar er en trevlig vinter!
genom Benny - träningsledare SMC Väst.

Last edited:
På tisdag (17/1) eftermiddag kommer bokningen öppnas för SMC Västs kurser på storbana 2012.

Här kommer du kunna gå in och boka: https://www2.svmc.se/school

Vi ses i sommar!!

Hej Alla!

Nu är det bara en dryg vecka kvar till premiär kurs för SMC Väst på Torpet! Anmälningarna fortsätter ramla in och det verkar bli en nästan full kursdag på lördagen samtidigt som fredagen ser aningen tunn ut ännu. Bägge dagar har ännu med andra ord platser kvar men då man tittar på 10 dygnsprognosen så sägs det bli minst 17c och sol på fredagen och ytterligare några grader varmare med sol på lördagen. Det ser ut som om sommaren återvänder samtidigt med SMC!

Det har i dagarna gått ut mail till anmälda deltagare likväl som till anmälda funktionärer och resurser och har detta inte kommit er tillhanda ännu så kan ni höra av er till mig då det säkert har krånglat någonstans från mitt håll.

Anderstorp som bana är hårdare på framför allt bromsar än flera andra banor vi kör på och jag vill därför trycka på att alla ser över sina MC innan kurs. Information om säkerhetskontroll hittar ni HÄR och jag vill trycka på att kontrollera era gaffelben då vi relativt regelbundet ser läckage eller svettande gaffelben.

Väl mött på Torpet

Benny Christensen, TL SMC Väst AK Anderstorp.

Benny.Christensen@glocalnet.net

Tjo, alla som inte bokat sig gör det nu! Underbart trevliga dagar tillsammans med likasinnade.
Kommer själv att köra som AIA under dessa dagar & hälsar där med alla hjärtligt välkomna.

Givetvis hoppas vi på vettigt väder.

Gå in är och boka in er under rätt dag...... https://www2.svmc.se/school

:banana

Såg att det var någon som fotade i vänstern ut på start/mål. Någon som vet mer om det?
(Tack för övrigt alla inblandade för ett bra genomfört arrangemang och två riktigt roliga dagar!)
/Frasse med HP2:an

TACK! (Såg att jag fastnade på en bild från fredagen iaf. :-)

Har för mig att det var ngn tjej som fotade oxå.
Eller har jag fel måhända?

Du har helt rätt! Min sambo fotade under hela dagen. Hon håller på att gå igenom de ~1500 kort hon tog. Sen kommer det dyka upp en länk! :banana

Tack tack till arrangörerna, instruktörerna, MCgruppen, fotograferna och alla andra inblandade.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman