SMC-premiär på Gelleråsen 15-16-17 April 2011

Jag kommer vara där som depåpingla åt min granne -- är det fint väder tänkte jag försöka tigga in mig på kursen annars dricker jag kaffe och snackar skit i depån hela lördagen :)

Nån som vill splitta en stuga eller hur man bor där borta?

Jag å Razmuz delar ett "vandrarhemsrum" på karlskoga hotell. Inte omöjligt att det går att få ett rum som går att dela på tre eller fyra. Lite lyxigare än stuga såhärårs, riktig säng och så betalar man lite extra så får man käka ordentlig frukost innan man drar iväg till banan.

http://www.karlskogahotel.se/index.htm

Budgetrum
Samtliga rum med egen toalett och dusch/bad.
Tillgång till sällskapsrum med kök och TV.
Enkelrum 375:-
Dubbelrum 480:-
Trebäddsrum 595:-
Fyrbäddsrum 700:-
Fembäddsrum 805:-

Samtliga rumspriser gäller per rum och exklusive linne och frukost.

Sänglinne och handdukar 60:-/set
Frukost vardagar 75kr/tillfälle
Frukost helger/sommarperioden 60 kr/tillfälle

Tror man kan få lite extra rabatt om man hojtar "SMC" när man ringer.

Och som sagt, 15/4 ser ut att bli en väldigt prisvärd kursdag med nästan lika många instruktörer som deltagare och gott om plats på banan.

Prognosen ser ju ut som skit nästa vecka.. men om det ändrar sig ska ni inte bli förvånade om jag dyker upp :)

Jag å Razmuz delar ett "vandrarhemsrum" på karlskoga hotell. Inte omöjligt att det går att få ett rum som går att dela på tre eller fyra. Lite lyxigare än stuga såhärårs, riktig säng och så betalar man lite extra så får man käka ordentlig frukost innan man drar iväg till banan.

...

Tror man kan få lite extra rabatt om man hojtar "SMC" när man ringer.

Och som sagt, 15/4 ser ut att bli en väldigt prisvärd kursdag med nästan lika många instruktörer som deltagare och gott om plats på banan.

Jag är på att splitta ett rum. Tänkte åka dit på torsdag em och hem på lördag kväll eller söndag morgon. Eller eventuellt köra på söndagen också. Ni åker hem söndag kväll?

Jag är på att splitta ett rum. Tänkte åka dit på torsdag em och hem på lördag kväll eller söndag morgon. Eller eventuellt köra på söndagen också. Ni åker hem söndag kväll?

Vi åker dit på onsdag, hem söndag kväll. Ring hotellet och kolla om du får plats i vårt rum de dagar du är där. Sist jag bokade ett budgetrum så var jag själv i ett rum med 4 bäddar :-)

Ett halvårs väntan är äntligen över!!!

Jag är så sjukt taggad!! :yoparty

Som nämnts lite tidigare så kan jag hinta om att det kommer vara gott om plats på banen och väldigt instruktörstätt! Kommer nästan likna personlig träning :tummenupp

Så se till att anmäla dig om du inte redan gjort det och få en grym start på säsongen du också!

Ses där!
/Helena

Väderprognosen var så fin så jag bokade mig också i natt !

Premiärkörning för i år på lördag, mindre än en vecka, nästan så man får fjärilar i magen :)

Fortsatt bra väderprognos!!

Väderprognosen ser fortsatt grymt bra ut!!

Kanske t.o.m kommer hem med snygg bränna :tummenupp

Bifogat

• VäderKarlskoga20110411.jpg
    VäderKarlskoga20110411.jpg
    52.7 KB · Visningar: 61
Tänkte vara med där några ggr under sommaren.
Vart finns billigt boende nära banan?

Solbränd på bandagar?

Själv blir man på sin höjd lite svart i ansiktet om man hamnar bakom en 2-taktare och kör med öppet visir..

Nacken brukar kunna bli rätt så röd. Även ansiktet då man står i solen 40min åt gången. Dag 1 brukar inte vara några problem, dag 3 är det dock lite jobbigare att få på sig hjälmen...

Tänkte vara med där några ggr under sommaren.
Vart finns billigt boende nära banan?

Är man ett par som åker så finns det ju stugor vid banan, kan vara trevligt att sitta där i solen på eftermiddagen, grilla en köttbit och lite sådant. Annars finns det hotell inne i karlskoga som även har rum med "vandrarhemsstandard"

EDIT: Att bo vid banan är kul, då kan man gå ett varv runt banan och kolla, reflektera lite över hur man kört och hur man borde kört.

Last edited:
Annars finns det hotell inne i karlskoga som även har rum med "vandrarhemsstandard"

Kan tipsa om Zlafen B&B i Karlskoga om hotellet är fullt eller för dyrt. Förvisso så är det nog ungefär samma pris, men Zlafen tycker jag är trevligt. Brukar vara lite andra hojåkare där och så ingår frukost.

Men inget slår de halvsunkiga stugorna ute på banan såklart :tummenupp

Ska dit på lördag, undrar en sak..

"Schema
Inskrivning och besiktning 07.00. Lunch kommer att serveras mellan 11.00 till 13.00 beroende på vilken grupp du är med i."

Inskrivning och besiktning pågår till?.

Ska dit på lördag, undrar en sak..

"Schema
Inskrivning och besiktning 07.00. Lunch kommer att serveras mellan 11.00 till 13.00 beroende på vilken grupp du är med i."

Inskrivning och besiktning pågår till?.

Det brukar ta en stund, men du bör vara på plats där 07:00 och redo, vore ju tråkigt om du blir lite sen och inte får komma ut på banan.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT