SMC Broms och Kurvkurs Sviestad 2010-07-30

Grymt avundsjuk på den killen,inte bara för att han får börja köra hoj så tidigt utan för att han hade en egen bana att gasa runt på :yoparty

Jag tog 2390 bilder samt filmade en del... tar mig säkert en vecka att gå igenom och tanka upp men sen borde alla finnas med på bild.

Jag tog 2390 bilder samt filmade en del... tar mig säkert en vecka att gå igenom och tanka upp men sen borde alla finnas med på bild.

Jag sorterar bara bort de som är suddiga, kör de som överlevt gallringen i Adobe Lightroom och sen upp på picasa web album. Skulle någon vilja ha bilderna i annan upplösning än de i albumet gör jag mer med dem. Annars känns det som väldigt mycket ogjort arbete att manuellt gå igenom och fixa med en massa bilder som kanske inte kommer användas.

// Johan

En av killarna som fotade under gårdagen hade en kompis med monterad kamera som filmade bakåt på hojen.

Skulle vilja komma i kontakt med han som har filmen då jag låg bakom vi ett par tillfällen.

//Stefan

Vi är många som ser fram emot bilderna.. tycker Johan-ST1050:s snabbare metod lät sjukt bra :banana

En av killarna som fotade under gårdagen hade en kompis med monterad kamera som filmade bakåt på hojen.

Skulle vilja komma i kontakt med han som har filmen då jag låg bakom vi ett par tillfällen.

//Stefan

Jag har ett antal pass inspelade - ett par bakåt, ett pass med kameran monterad på Pelles R1'a (instruktör i rosa medel steg 4), några framåt, osv.

Vi är många som ser fram emot bilderna.. tycker Johan-ST1050:s snabbare metod lät sjukt bra :banana

Jag vill helst sortera lite först, t.ex. killen som kraschade vill inte ha sina bilder synliga för allmänheten.

Jag kom precis hem från en helg i dalarna men nu i veckan så hinner jag sortera bilder på väg till och från jobbet osv så det kommer snart upp bilder -- oroa er inte!

Givetvis är det bara säga till om nån inte vill ha sina bilder upplagda. I så fall tar jag bort dem dirEkCt! :tummenupp

Jag skulle heller inte lägga upp bilder på en krash eller kraschad hoj till allmän beskådning.

// Johan

Jag har ett antal pass inspelade - ett par bakåt, ett pass med kameran monterad på Pelles R1'a (instruktör i rosa medel steg 4), några framåt, osv.

Jag vill helst sortera lite först, t.ex. killen som kraschade vill inte ha sina bilder synliga för allmänheten.

Jag kom precis hem från en helg i dalarna men nu i veckan så hinner jag sortera bilder på väg till och från jobbet osv så det kommer snart upp bilder -- oroa er inte!

Mer bilder från Sviestad

Ok, nu finns det nästan osorterade bilder på http://www.snusk.se/ktm/20100730 SMC Sviestad/

Jag tog alla bilder på Magnus och Martin och la i egna kataloger och suddade en del katastrofalt dåliga bilder, men det mesta jobbet får ni göra själva. Allting är fotat i raw format så det går att zooma in och beskära och jobba med bilderna en hel del om ni hittar något speciellt. Skicka PM om det är någon bild ni vill ha i full upplösning eller raw format.

JOF_9543.jpg

Oj, vilken massa bilder. Tack så mycket :banana

Jag upptäckte att bilderna blivit väldigt små då jag råkat klicka på någon inställning - uppdaterat album kommer snart.

Uppdaterat med bilder i 1024 pixlars bredd i stället :)

Jag hittade en bild som var lite bättre än dom flesta andra jag tog:
JOF_0487.jpg

Och en underbar grimas från en BMW förare som får jobba hårt med sin hoj :)

JOF_0571.jpg

Last edited:
Kommer du att lägga upp filmerna någonstan så man kan få kolla på dom?

MVH Stefan

Lite film

Kommer du att lägga upp filmerna någonstan så man kan få kolla på dom?

MVH Stefan

Kanske, jag har inte tankat över allt från kamerorna än och inte påbörjat redigering och konvertering än. Dom som körde rosa steg 4 i medel ska jag fixa till film åt i alla fall då Pelle filmade dom - resten av filmen får jag se om jag orkar ta itu med men det är inte högst prioriterat.

EDIT: Jag är inget vidare på detta med film... en timmas jobb så finns materialet från en av kamerorna i alla fall. Tankar upp det nu och finns väl snart då på:

http://www.snusk.se/ktm/Sviestad handycam kurvor.m4v

EDIT 2: Nu även med Pelle's rosa grupp

http://www.snusk.se/ktm/Pelles Rosa.m4v

Last edited:
Tja!

Lovade o lägga ut mina bilder efter helgen. Nu belv det lite längre än efter helgen...men bättre sen än aldrig. Har inte hunnit redigera nånting utan bara gallrat mycket grovt. Vill nån ha bilder i fullupplöst format och lite redigerat så hör av er så ska jag ge era bilder lite kärlek.

här hittar ni mina bilder http://www.pixbox.se/alb_show_id1196668_page0.html

Jag skulle heller inte lägga upp bilder på en krash eller kraschad hoj till allmän beskådning.

Verkar som det klotaa mycket på SMC kurser :confused:

Har allvarligt funderat på att gå en SMC kurs men tvekar starkt nu då jag inte har tid att ligga på sjukhus just nu och inte har skaffat en billig 2:a hoj för just klotning.

Är det så illa ???

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...