Smakråd. (Färg på köksvägg)

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag har en horribelt knallgul vägg i mitt kök som jag känner att jag bara MÅSTE göra någonting åt och det rätt snart. Det är ett "öppet" kök så man ser skiten jämt. Jag har dock ingen som helst aning om vad jag ska göra, mer än måla då, och nu vänder jag mig till allvetande sporthoj.

Jag har rätt mycket bruna nyanser i resten av rummet, skinnsoffa/stolar, och trä, parkett och ekskiva på bordet. Några tips på färger man kan ta som blir snyggt?

[edit] Om ni orkar, och har skill i Photoshop, är det ju bara att slänga in färgförslag. :tummenupp

Såhär ser det ut idag.

Bifogat

• PICT1685.JPG
    PICT1685.JPG
    70.9 KB · Visningar: 140
Last edited:
Rött, jag har en röd fondvägg i mitt kök ser mycket bra ut.
Färgen heter Marrakesh.

När du ändå håller på så kan du ju byta n´beslag i köket, billigt men gör mycket för helhets intrycket.

Rött var även min första tanke.

Bifogat

• Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    75.4 KB · Visningar: 109
Rött helt klart!
Har precis renoverat mitt kök, svart kakel, Mörk grå granit skivor & rött :)
Blir sjukt läckert!

Jag läste tråden.

Jag sitter i vardagsrummet, jag har ingen aning om vad jag har för färg på väggarna i köket, jag har själv tapetserat dom.

Jag skulle nog kunna ha en gul vägg i köket utan att störa mig på den! :D

Såg ett av miljarders olika inredningsprogram där dom hyffsat snyggt lyckades öppna upp en minimal lya (runkbås m. kokvrå) mot världen med en fototapet. Just detta föreställde en storstadsvy om jag minns rätt, men grejen var att man tydligen kan beställa sin egen tapet av en egen bild eller foto.

Kanske dig själv på hoj i en snygg posé.... :tummenupp

Cappuccino såklart.E ju så jävla populärt. Trendigt. Alla kvinnor älskar ju det. Finns ju även en annan kulör som heter "she take" (alcro), som också e poppis......e ju bara såååå vackert......om kvinnan själv får välja. Och det får dom ju oftast också. personligen så hatar jag allt sånt. Om ni bara visste hur många fondväggar jag målat i mina dar .......I just nougatfärgat el cappuccino. E bara sååå jävla fult. Mitt tycke såklart. Annars nåt grått, med vitt inslag/mönster.......åsikterna varierar.....Hoppas du hittar rätt.Kom just på....jag måla om ett skyltfönster på en lindex affär här i HBG. En speciell silverfärg man rullar på, sen efterrullar man den med en mönsterrulle. Blir ett snyggt mönster av det. Liknar lite "slitet" aluminium stuk...Produkter på alcro.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...