sm mellan klass.

caseih

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
Ktm 525exc 06-
hej.

till hösten/vintern ska jag köpa en sm.

ett krav är att den måste vara mellan reggad lr inte omöjlig att köpa strypningar till och regga den som mellan.

vet ni vilka motarder som passar då? får gärna vara en sm med ös i, service timmar spelar ingen roll!

får dock inte kosta mer än 50 000 då blir det nog istället en r6:(

så ge mig tips på mellan klass reggade hojjar lr dom som går att regga om!! lr tips på vart man kan köpa strypningar:D

tack i förhand.

XR650R går som mellanklassare.
14 friska kilowatt står det i pappret.

Dom flesta motarder är väl strypta från fabrik och därmed också i regpappret.
Sen att iaf Husan är knappt körbar med strypningar är en annan sak, dom går ju att ta bort...

så jag skulle egentligen kunna köpa vilken soim helst eftersom dom e redan reggade som mellan hojjar?

så jag skulle egentligen kunna köpa vilken soim helst eftersom dom e redan reggade som mellan hojjar?
Köp en Husaberg från 04 och framåt borde kunna få en 04 eller 05a för de pengarna. Då får du lite att växa i. Finns en 550 till salu om det var på blocket kanske kan vara bra om du tycker att det är för mycket kräm i en 650.
En ktm 660 borde väl även den kunna srypas. Fast den hör inte hemma på bana.

okej, tror ni att honda 450 kan va nått? vill iaf ha någon med mycket kräm, men husaberg verkar klatra mkt....!

vad ska man ha för utrustning? crossväst å byxor lr skinställ? vanligt sporthoj skinställ? ska man ha cross stövlar lr sporthojstövlar?

tack för alla svar.

CRF 450 är värre servicemässigt än Husa 650 vad jag har förstått, men vill du byta ut halva motorn hela tiden så köp en CRF 450.

Annars kan du skaffa en KTM 525.

så ktm 525 är något sånär hållbar? men service intervallen är runt 5h för olja fortfarande? huvudsaken motarden inte klatrar så spelar serciven ingen roll...

men i vilka kläder kör ni i?

så ktm 525 är något sånär hållbar? men service intervallen är runt 5h för olja fortfarande? huvudsaken motarden inte klatrar så spelar serciven ingen roll...

men i vilka kläder kör ni i?

Så här!!:tummenupp

garage.php

525 är reggad med 12 kw 04 iaf. holler mycket bra. har kört min 155h nu med oöppnad motor. oljan är väll igentligen byte var 10de timme men jag brukar ta den vid 5.

Men nu är det dags för renovering då kamkjedjan börgar bli sliten.

3065366 ingen som vet nått om 525?
Oljebyte på de nya är runt 15 timmar vad jag har hört av chukabowa, dock så byter han var 10e nu tror jag.

Ställa ventiler efter 20-30 timmar.

50 hästar på bakhjulet ungefär, rycka upp på bakan på 4an, stå upp och gunga till på 5an och 6an.

Sjukt rolig hoj tycker jag att det är iaf, hade gärna haft en sån men då hade jag fått renovera den 2ggr om året för jag kör en hel del.

okej, lutar nog åt 525, den verkar mer pålitlig...

håller på att kolla på husqvarna 510 oxå, ser rätt bra ut! är den bra?

annars blir det en 525 lr husaberg.. mest troligt 525

lägger lätt min röst på 525:an, passa dig för husqvarnan, tittade på några sådanna men hittade varken någon strypt eller nån som hade strypningar (typ mckompaniet.se) till dem när ja skulle ha en mellan hoj.. lycka till! :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT