SM i mediahantering

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Nyligen korades den svenska mästaren i mediahantering. Vinnaren är Älvsbyhus VD som efter denna fantastiska prestation belönas med guldmedaljen.
Varför göra en pudel när man kan knulla pudeln och släppa den från en bro framför kameran...

- "Vi har gett kunden precis det kunden har köpt och något mer kommer vi inte att ge!"

Jaha, så kunden hade beställt 259 hål i sitt tak med andra ord?!

...och att svartlistas av ARN är något man "får ta" när ARN som vanligt "gör fel"...

http://tv4play.se/nyheter/nyhetskanalen?videoId=1.1349881&selId=1.1045368&currPage=2

Reagerade också väldigt starkt efter hans uttalade. Hur jävla puckad får man bli. Snacka om att skjuta sig själv i foten eller i det här fallet företaget.

:pangihuve

Nöjda kunder är återkommande kunder (sprider även det goda ryktet vidare till andra), det vet varje seriösa företag.

Ja, man undrar ju hur dom tänker.

Jag undrar hur HAN tänker

:corn väntar med spänning på att sverker ska ta´n/företaget i örat och slänga dem i soptunnan :yoparty

Last edited:
Såg honom redan på PLUS för x månader sedan och vart så fascinerad av hans totala avsaknad av taktkänsla att jag skrev ett mail till honom, oklart om det skickades eller om jag fick svar. Mannen är fullständigt dum i huvudet. Här får han prime-time tv-tid och kunde köpa sig fantastiskt billig marknadsföring genom att visa sig vara en hyvens och sympatisk kille för x hundratusen, men nej: jag skall hålla på mina behårda naziståsikter även i tv, det viktigaste är att jag tar på mig min fula Älvsbyhus-polotröja.

Hade det bara varit Kalla Fakta-inslaget hade jag varit skeptisk om han inte i verkligheten vore en snäll kille som bara blivit ovän med TV4 men han var precis lika rubbad på PLUS.

EDIT:
Samma Polotröja så klart. :hihi

http://svtplay.se/v/1442699/plus/studio_med_alvsbyhus_vd

Last edited:
Å andra sidan är ju deras kåkar så jävla fula att de ändå inte borde säljas, med eller utan hål i taket.

För Donalds skull får man ju hoppas att han själv äger företaget. Kicken borde annars ligga i farans riktning.

Tycker VD:n ska ha en eloge för att han är rakryggad om att han skiter i sina kunder. Inget pubeltjafs där inte.

Hur lätt är det att häva ett sådant köp?
Skulle nog bita lite mera om dom stog med 58 halvtrasiga hus på bakgården, iställe för att komma undan med 20k cash och lite "klippa o klistra"

Precis!

Både han och alla andra insatta vet att byggbranchen är så genomrutten att det inte spelar
någon roll vem man gör affärer med. Man blir blåst ändå. Ingen i branchen behöver ens
låtsas vara hederlig.

Njae, man kan ju åtminstone som kund *om man är någorlunda funtad* anlita en egen kvalitetsansvarig med BRA renommé för att slippa just dessa problem som med Älvsbyhus till exempel.
Byggbranschen i sig är inte genomrutten, men dessvärre så lever många totalentreprenadsaktörer *jobbigt ord* i nån form av skyddad verkstad trots alla regler mm.

Tråkigt för kunden och jag förstår inte hur fan VD'n ens kan uttala sig så där, det hade varit bättre att skrika: "INGA KOMMENTARER!!!" :brinnerup

Vaddå, det är ju byggbranschen? :va

Felet med byggbranschen är att folk blåögt litar på vad som sägs och vill ha det så billigt som möjligt.

Ingen går och köper en 32" TV för 500:- och tror på säljaren att den är perfekt och fin å bra å fin.

Ännu värre är folk som köper en arkitektritad villa och sen bara smäller upp skiten i tron om att arkitekter har koll på vad de gör :dummer

Felet med byggbranschen är att folk blåögt litar på vad som sägs och vill ha det så billigt som möjligt.

Ingen går och köper en 32" TV för 500:- och tror på säljaren att den är perfekt och fin å bra å fin.

Ännu värre är folk som köper en arkitektritad villa och sen bara smäller upp skiten i tron om att arkitekter har koll på vad de gör :dummer

Samtidigt är det ju ett hus man beställer, och inte en koja som Kalle 5år har spikat ihop...

Ett hål i taket är ett för mycket!
Det vet till och med Kalle.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup