SM i Arvika - Resultat och bilder ??

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Fått höra lite lösryckta resultat över telefon men var finns finfina listor att glo lite på.

Borde väl även gå att gröva fram en del bilder. Kom igen nu :banana

Supermoto skrev:
Fått höra lite lösryckta resultat över telefon men var finns finfina listor att glo lite på.

Borde väl även gå att gröva fram en del bilder. Kom igen nu :banana

Ola Eifrem var kung i Open i båda heaten. Lind tvåa.

Jag kom 4 resp trea från slutet(tror jag). Sanden är djuuup i startböjen, märkte jag i andra heatet då jag blev "avtryckt" i startböjen.

Jocke Karlsson vann iaf ett heat i 450-klassen, eller var det båda? Jag var för fokuserad på mitt för hålla reda på det iaf. Fyll i någon som vet.
Ejdehage satte av Cedergren rätt hårt i första heatet. Protest lämnades in, vet dock ej utgången av protesten.

Bilder kan jag bidra med i kväll.

Skitkul att se era tävlingar i helgen. Det verkar som fler förare har hittat farten och kan stressa uppe i toppen. Tyckte synd om killen som tände eld på hojen med en halv-sömnig brandman som åskådare men annars verka det ha flutit på bra under söndagen.

Synd på westoms taskiga tidpassning(över en timmes försening INNAN epeleptikern) annars var det en höjdar-dag på banan.

Chrille skrev:
Skitkul att se era tävlingar i helgen. Det verkar som fler förare har hittat farten och kan stressa uppe i toppen. Tyckte synd om killen som tände eld på hojen med en halv-sömnig brandman som åskådare men annars verka det ha flutit på bra under söndagen.

Synd på westoms taskiga tidpassning(över en timmes försening INNAN epeleptikern) annars var det en höjdar-dag på banan.

Hoj som brann? Hur kunde jag missa det? Vems hoj brann?

LasseR6 skrev:

Jag tror han klappa omkull in i första böj och gled ut i sanden där det snabbt slog ut lågor runt motorn. Det blev någon minuts hysteriskt sandkastande på maskinen innan brandmannen fatta läget och kom med pulvret.

Chrille skrev:
Jag tror han klappa omkull in i första böj och gled ut i sanden där det snabbt slog ut lågor runt motorn. Det blev någon minuts hysteriskt sandkastande på maskinen innan brandmannen fatta läget och kom med pulvret.

I andra open-heatet? Då jag svarvade i sandlådan?

LasseR6 skrev:
I andra open-heatet? Då jag svarvade i sandlådan?

Jag trodde faktiskt att det var i andra 450-heatet, men jag är jävligt osäker. Var det du som ta en extratur ut efter startmål men höll dig på hjulen?

Bart skrev:
Vad tyckte ni om banan ni som körde?

Den var helt ok, hörde flera förare som var positivt överraskade.
Ganska mycket asfalt men tyvärr ingen riktig slajdingkurva.

några bilder oxå.
inte första gången nån träffat min rolloff rulle med ett stenskott... :mad:

Bifogat

• arvika1.jpg
    arvika1.jpg
    131.2 KB · Visningar: 121
  • Arvika2.jpg
    Arvika2.jpg
    90.5 KB · Visningar: 90
  • Arvika3.jpg
    Arvika3.jpg
    131.6 KB · Visningar: 115
  • arvika4.jpg
    arvika4.jpg
    119.3 KB · Visningar: 103
  • Arvika5.jpg
    Arvika5.jpg
    115.6 KB · Visningar: 92
Last edited:
Chrille skrev:
Jag trodde faktiskt att det var i andra 450-heatet, men jag är jävligt osäker. Var det du som ta en extratur ut efter startmål men höll dig på hjulen?

Jajamän, fasen vad segt det var att komma ur sanden. :död

Kawasaki 2-taktaren, är det en 250cc?
Trodde det var en ombyggd 500a, men såg att han körde i 450-klassen. Nån som vet mer?

blic skrev:
Kawasaki 2-taktaren, är det en 250cc?
Trodde det var en ombyggd 500a, men såg att han körde i 450-klassen. Nån som vet mer?

Det är en helt vanlig KX 250, hyfsat vässad är klart men inget special annars.

LasseR6 skrev:
Det var Jonas "jozing" nr 72. I andra 450 finalen.
Förresten kommer du till Växsjö och kör? Kommer att bli en hel del köra på bara asfalt!!!

Jag kommer att prova en ny uppdatering på hojen, he he tror att det kommer att ge en hel del... får se hur långt det räcker.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman