Små ryggskydd, juniorstorlek

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Jag köpte utrustning i måndags men ryggskyddet är för långt, jag frågade säljaren om de inte har ryggskydd för juniorer men han bara skrattade och sa att det inte finns. Jag har den minsta damstorleken men när jag sitter ner tar ryggskyddet nästan i, det går en bra bit nedanför svanskotan. Visst måste det väl finnas ryggskydd för juniorer också?

supergirl skrev:
2420434 Jag köpte utrustning i måndags men ryggskyddet är för långt, jag frågade säljaren om de inte har ryggskydd för juniorer men han bara skrattade och sa att det inte finns. Jag har den minsta damstorleken men när jag sitter ner tar ryggskyddet nästan i, det går en bra bit nedanför svanskotan. Visst måste det väl finnas ryggskydd för juniorer också?

Kallas även barn...

Gå ock köp en stor barnstorlek min kompis som är rätt kort använder sånt.

Alx skrev:
2420437 Kallas även barn...

Gå ock köp en stor barnstorlek min kompis som är rätt kort använder sånt.

Tusan va jag blir irriterad på säljare ibland, vissa tänker för mycket på att tjäna några 100-lappar extra och glömmer bort det där med att relationsbyggande och service ger mer avkastning i längden.

supergirl skrev:
2420443 Tusan va jag blir irriterad på säljare ibland, vissa tänker för mycket på att tjäna några 100-lappar extra och glömmer bort det där med att relationsbyggande och service ger mer avkastning i längden.
Kolla på http://www.allright.fi/SE/index2.html under kataloger, prexport kläder/skydd finns ett ryggskydd som är anpassat för 140-152 cm. Borde funka eller?:)

supergirl skrev:
2420434 Jag köpte utrustning i måndags men ryggskyddet är för långt, jag frågade säljaren om de inte har ryggskydd för juniorer men han bara skrattade och sa att det inte finns. Jag har den minsta damstorleken men när jag sitter ner tar ryggskyddet nästan i, det går en bra bit nedanför svanskotan. Visst måste det väl finnas ryggskydd för juniorer också?

När jag skulle köpa ett åt grabben fanns det alla möjliga barnstorlekar, men det slutade med att han tog minsta vuxenstorleken istället.
Det är ett UFO och sitter som gjutet på honom.
Han har det när han cyklar DH/hoppar extremt, och IAF en gång har det räddat honom från allvarligt ont i ryggen.

Vilken jävla nolla till säljare.. finns massa ryggskydd för juniorer ju..
O dessutom är ett för långt ryggskydd värdelöst, man sitter på de så de åker upp i nacken oså bla bla osv..bättre me ett för kort..

O inte fick du prut på priset då heller antar jag... :näsblod

har samma dilemma, och provat mig igenom massor av ryggskydd dock utan resultat. Juniorskydden passade oftast längdmässigt men satt obekvämt som bara den... men hittade min guldklimp i Lomma, en affär (cykelringen, cykelbollen...? vad hette den nu igen..) som säljer MC-utrustning. den var av märket BIKER om jag inte minns helt fel. fanns i flera storlekar, och den minsta (M) passade kanon. sitter riktigt skönt runtom och jag slipper det hårda trycker mot svanskotan och i nacken... :tummenupp

mogwai skrev:
2423878 har samma dilemma, och provat mig igenom massor av ryggskydd dock utan resultat. Juniorskydden passade oftast längdmässigt men satt obekvämt som bara den... men hittade min guldklimp i Lomma, en affär (cykelringen, cykelbollen...? vad hette den nu igen..) som säljer MC-utrustning. den var av märket BIKER om jag inte minns helt fel. fanns i flera storlekar, och den minsta (M) passade kanon. sitter riktigt skönt runtom och jag slipper det hårda trycker mot svanskotan och i nacken... :tummenupp

Jag va på döbelnsgatan idag och provade där hade de skydd som passar längdmässigt men eftersom jag är väldigt svankig så blir det ett glapp på 10 cm mellan ryggen och skyddet och det satt inte speciellt bekvämt. Dainese skyddet jag köpte har jag provat om och om igen det har ju bra passform och följer ryggen perfekt men det är så långt så det åker upp i nacken.

Ska försöka hitta ett biker då :) tusen tack för tipset mogwai!

supergirl skrev:
2428210 Jag va på döbelnsgatan idag och provade där hade de skydd som passar längdmässigt men eftersom jag är väldigt svankig så blir det ett glapp på 10 cm mellan ryggen och skyddet och det satt inte speciellt bekvämt. Dainese skyddet jag köpte har jag provat om och om igen det har ju bra passform och följer ryggen perfekt men det är så långt så det åker upp i nacken.

Ska försöka hitta ett biker då :) tusen tack för tipset mogwai!

tror det hette BIKO!!!!! :tomten letar som attan efter det rätta namnet, annars kan du slå en pling till körskolan karl-eriks i Hbg, de hade sån :tungan fråga efter deras minsta rygg-skydd, vad det hette... kanon, har också ankrumpa som du så allting sticker rätt in i svanskotan :3freak men den var lysande. affären där jag hittade den, i lomma, får in dom till våren igen... slut för den här säsongen :(

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra