små fel med min R1:a

XeCuter

E to the X
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
Yamaha R1 -99
Köpte en R1:a för några veckor sen och har några små fel som jag skulle vilja åtgärda. skicka gärna in alla tips och råd.

1- Neutral-indikatorn lyser inte. vad kan vara fel?? har kollat lysdioden och den är inte trasig.

2- När fotstödet är nere och man lägger i en växel så "dör" inte motorn. Har kollat att fotstödet är rätt inkopplat och att givaren på fotstödet funkar. några idéer på vad det kan vara?

Jag misstänker att hojjen har körts flitigt på bana om det spelar någon roll.
Två av kablarna som kommer in under förarsadeln är återkopplade till sig själva. ser ganska skummt ut. kan det vara nåt??

All hjälp är uppskattad.
Tack på förhand :3freak

XeCuter skrev:
2254466 ....
2- När fotstödet är nere och man lägger i en växel så "dör" inte motorn. Har kollat att fotstödet är rätt inkopplat och att givaren på fotstödet funkar. några idéer på vad det kan vara?
....
Två av kablarna som kommer in under förarsadeln är återkopplade till sig själva. ser ganska skummt ut. kan det vara nåt??
...

Hojen har antagligen varit körd med kraschkåpor UTAN stöd. Byglingen är antagligen tjuvkopplingen av stödkontakten.

Chrille skrev:
2254470 Hojen har antagligen varit körd med kraschkåpor UTAN stöd. Byglingen är antagligen tjuvkopplingen av stödkontakten.
Mycket sannolikt ja! Dessutom brukar neutralen och sidostödet hänga ihop, eftersom det går att ha hojen på tomgång med stödet ute och neutralen i.

Hoztic skrev:
2254577 Mycket sannolikt ja! Dessutom brukar neutralen och sidostödet hänga ihop, eftersom det går att ha hojen på tomgång med stödet ute och neutralen i.

Håller med om det första, men tror inte det löser problemet med neutralen, det är 2 olika givare. Har inte skruvat Yamaha, men kolla om du hittar nån lös kabel ifrån motorn, givaren borde sitta i växellådan.

mvh Pajje

Hoztic skrev:
2254577 Mycket sannolikt ja! Dessutom brukar neutralen och sidostödet hänga ihop, eftersom det går att ha hojen på tomgång med stödet ute och neutralen i.

Jag visade upp den på bikestop idag och han trodde också att de två problemen hänger ihop. Någon som vet VAR man brukar dra om kablarna för att inaktivera dessa funktioner???

Tack för inläggen. kom gärna in med fler.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025