slutsteg till bil som man kan driva med 3,5 mm uttag?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tänkte kika här om nån vet,
går de o köpa slutsteg till bil som man kan driva med 3,5 mm uttag?
isf, hur gör man med styrströmmen?

tänkte om man kan köra med telefonen istället för stereo.
el är de vanliga rca så man kan köra med adapter bara?
eller ännu bättre, kan man koppla in nå blåtand till detta steg?

Du får ha en seprarat remote, koppla de via en knapp. Glöm inte att stänga av det när du ska ställa bilen bara. Då drar det ur batteriet.

Jag provade med en lite hörlursförstärkare från kjell mellan mp3n och steget, det gjorde bara att när någon telefon ringde lät det fruktansvärt buzz i hela ljudsystemet.

Det ska väl gå bra att köra med sladden ovan och koppla slutstegets remote på radiouttaget så att slutsteget slås av och på med radioläget på nyckeln?

Jag hade tänkt köra med en 7" tablet istället, spotify med offlinelistor samt GPS, men jag tänkte nog låta bilstereon sitta kvar ändå mellan plattan och slutsteg, eftersom jag vill ha radion kvar.
Det kanske finns plattor med inbyggd FM-radio, eller i nödfall får man väl köra webbradio då, men jag har ju som sagt redan en så den får sitta kvar.

Last edited:
Jag hade så på min första bil, fast det var längesedan, så det var en cd-freestyle. Funkar utmärkt. Remote är 12v, fast det drar typ inget, så det räcker med en tunn tråd. :)

Ja, man lär ju få justera ingången på steget så att noll volym från telefonen = noll volym i bilen samt full volym på telefonen = så högt det blir.

Fast volymkontrollen kommer att bli sjukt okänslig, sen kommer det bara att stämma mot din telefon.

Jag och ungarna brukar turas om att koppla in telefonerna i bilstereon 75% volym på min telefon ger samma signal ut som full volym på deras lurar.

Det ska väl gå bra att köra med sladden ovan och koppla slutstegets remote på radiouttaget så att slutsteget slås av och på med radioläget på nyckeln?

Jag hade tänkt köra med en 7" tablet istället, spotify med offlinelistor samt GPS, men jag tänkte nog låta bilstereon sitta kvar ändå mellan plattan och slutsteg, eftersom jag vill ha radion kvar.
Det kanske finns plattor med inbyggd FM-radio, eller i nödfall får man väl köra webbradio då, men jag har ju som sagt redan en så den får sitta kvar.

Vi har en 7" tablet på jobbet nu för 999:- bara å handla :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman