Slutet för IPRED vid årskiftet??

Tja. Jag vet inte riktigt vad man ska tro. Men personligen tycker jag att IPRED är lite olyckligt då det ger polisupdrag till en privat aktör och dessutom resulterar i att dom som blir föremål för lagen råkar ut för en civilrättslig stämning vilket medför att eftersom man kan bli tvungen att betala rättegångskostnaderna om man förlorar så finns risken att en del av dom som är oskyldiga ändå betalar för att slippa. För det verkar ju vara lite lotteri i domstolarna med jäviga domare i dom här frågorna.
Så jag hoppas att dom skjuter den i sank.

Man kan ju bara hoppas! Att riksdagen och kanske framförallt Ask tar förståndet till fånga och slutar våldta sönder svensk integritet och rättsäkerhet för att film- och musikbolag ska få agera privatpolis.

Nu vill kanske någon ge mej en omgång för att jag rättfärdigar stöld, i helvete att jag gör, men jag tycker film- och musik branschen är ordentligt sinnesslöa som inte inser att marknaden förändras och att försäljningsmetoderna måste anpassas efter den. Att tillverka en film kostar inte mer än att tillverka en diskborste, ger du 199.95 kr för en diskborste? Troligt…

Musik branschen börjar dock komma igen och har kanske fattat vad som krävs, men film bolagen ligger långt efter, såg en artikel om att det skulle satsas på mer 3D film för biografer och liknande, bra jobbat! En nisch som folk inte kommer åt någon annanstans än på just biografer. Mer av den varan så är inte fildelning ett problem överhuvudtaget, det innebär bara gratis publicitet. Men hittills så verkar filmbolagen envisas med att ta oskäligt höga priser för en produkt som nu hamnat på en typ av marknad där de står helt fel.

Kan väl även tilläggas att det inte går någon direkt nöd på någon av branscherna, om man lämnar droger, sex och vapen utanför så ligger väl deras omsättning bland de högre i världen. Sluta jaga en hel generation och lägg pengarna på att anpassa er till marknaden och därmed ha en långsiktig framtid!

Så där ja, fick man skriva av sej lite ikväll också, blir förbannad när trådar som denna sjunker ner och inte uppmärksammas. Vi är på väg rakt in i DDR II men det verkar inte störa folk, de rättigheter som allteftersom tas ifrån oss är något som vi idag tar för givet, men som generationerna före oss kämpat för att få. Vi är skyldiga dem att inte låta regering och lobby fösa omkring oss efter vad som passar dem bäst, framförallt vår regering som har sina uppdrag tack vare oss väljare.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti