Slut åkt...

CBR Mange

Nära racehoj nu
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Haft Fireblade 96-a och en 00-a, nu mera utan men letar billig banhoj.
P g a försäkringspremier så blir det inget hojåka av i år. Vill inte skenförsäkra eller något så jag får nog stå över denna säsong. Så jä..a tråkigt, ver verkligen sugen på att köra även denna säsong men 12.000 i trafikförsäkring var det billigaste jag hittade. :(

Så alla som har råd och kör hoppas att ni får en kanonsommar med fint väder och många härliga problemfria mil i sadeln. :tummenupp

Byt hoj... till nå billigare.. livet tar inte slut för att det kostar lite, de finns andra alternativ... :)

Fan va deppig man blir när man läser sånt.... kan du inte sälja någon redundant kroppsdel eller släkting?
Eller byt hoj till någonting i klass 6 eller lägre?
Dumpa flickvännen?
Byta jobb?
Prostitution?

bara lite förslag i all välmening...

Köp strypsats, sätt på den och ombesiktiga hojen, du får en "mycket" låg försäkring. Om du sen tar bort strypningen eller inte är upp till dig.

Ett alternativ, kanske inte bra men det är ett alternativ i alla fall...

Men han får väl ändå reducerad ersättning om han kraschar och det visar sig att han tagit bort strypningen? Rätt så meningslös åtgärd alltså? Som sagt, skaffa annan hoj.

Fenix skrev:
Fan va deppig man blir när man läser sånt.... kan du inte sälja någon redundant kroppsdel eller släkting?
Eller byt hoj till någonting i klass 6 eller lägre?
Dumpa flickvännen?
Byta jobb?
Prostitution?

bara lite förslag i all välmening...

Tack för förslagen....

Vill ha kåphoj annrs tycker jag det kan vara och jag vet att jag får skylla mig själv då men så är det.

Dumpa flickvännen finns inte med i planerna men visst skulle man spara in ett par tusenlappar :D

Byta jobb funderar jag också på, håller på att kolla marknaden så vem vet.

Prostitution blir jobbigt för man lär väl ha så ont i röven att man inte kan sitta på hojen då :rolleyes:

Det får bli men pastellgröna Opel Corsa med taklucka i sommar och rejsa med, hela 60 friska hästkrafter som mullrar loss :D

Köp en TRX och sätt på helkåpa. Klass fem men skäms inte för sig på bana eller krokvägarna.
Billiga i inköp dessutom och garanterat roligare än en Opel Corsa! ;)

CBR Mange skrev:
12.000 i trafikförsäkring var det billigaste jag hittade. :(

Nä men dra ballen i gruset...
Hur fan kan trafiken kosta så mycket :mad:

Jag betalar 13.300kr/Helförs./helår för min hoj
och den står på mig ingen annan...

Re: Re: Slut åkt...

Affe_R1 skrev:
Nä men dra ballen i gruset...
Hur fan kan trafiken kosta så mycket :mad:

Jag betalar 13.300kr/Helförs./helår för min hoj
och den står på mig ingen annan...

Ja inte vet jag. Har ringt runt till alla bolag och prutat och fixat men jag fick inte ner den mer.

Vill inte hålla på att regga in strypt eller skenförsäkra p g a om det händer något så vill man ha ersättning på den andra om man vållar skadan eller så.

Men jag kommer igen var så säker även om det inte blir i år eller nästa så kommer jag att äga en hoj igen.

Tjacka en DT125:a! :D På den behöver man ingen kåpa...:p
Man kan faktiskt ha riktigt roligt me den, hur otroligt det än låter :)

Skaffa en vässad skitraka istället ? Inte så vansinnigt hög toppfart och accelererar också därefter, men det går att åka fort på bana och småvägar tack vare låg vikt. :)

Eller varför inte en gammelgixxer? Torde väl inte rusa iväg särskilt mycket i försäkring? Potenta så de räcker är de väl iallafall?

Ni tar orden ur munnen på mig, gammelgixxer ska det vara! Eller FZR 1000, eller ZZr 1100, eller CBR 1000, eller..... Det finns massor med skoj för billiga pengar! Köp och gasa!

OLJEKYLD GSXR skrev:
Ni tar orden ur munnen på mig, gammelgixxer ska det vara! Eller FZR 1000, eller ZZr 1100, eller CBR 1000, eller..... Det finns massor med skoj för billiga pengar! Köp och gasa!

Exakt, måste finnas många fina, något äldre hojar som inte kostar skjortan att försäkra.

Vad kan t ex en ZXR -92 kosta att halvförsäkra i 6 mån ?

J-Bone skrev:
Exakt, måste finnas många fina, något äldre hojar som inte kostar skjortan att försäkra.

Vad kan t ex en ZXR -92 kosta att halvförsäkra i 6 mån ?

Instämmer. Hade en CBR 1000F -89 som jag betalade ca 3500:- hel/hel för. Och jag kan lova, en sådan cykel går mycket bra faktiskt

Trist att du inte har råd med hojen, nu har jag inte kollat vad min kostar efter förfallodatumet i sept i år.
Men nu betalar jag 5 800:- helår helförsäkrat.
Detta betalar jag för 5 hästar mindre och 70 kg mer än en R1:a.

Jag är tvungen att nöja mig med detta pga familj osv, för visst fasen är en svart/silver R1:a jäkligt snygg :rolleyes:

Du är tillbaka på vägen förr än du anar.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP