Bytte olja i min R1:a för ett par veckor sedan.
Nu slirar kopplingen när den är kall, speciellt på 4,5,6 växel.
Försvinner när den blivit ordentligt varm.
Jag körde med Motul halvsyntet förra säsongen och hade inga sådana tendenser. Bytte till helsyntet kommer inte ihåg märket.
Kompisen kör med samma olja och har inte fått dessa problem, iof en FZR 600 med betydligt lägre effekt men ändå.
Tyder detta på slitna lameller eller oljan. Den har gått 3700 mil å såvitt jag vet är inte lamellerna bytta.
Ungefär samma kostnad som att göra det ena eller det andra men känns ju surt att göra båda om jag gör det i "fel" ordning.
Nu slirar kopplingen när den är kall, speciellt på 4,5,6 växel.
Försvinner när den blivit ordentligt varm.
Jag körde med Motul halvsyntet förra säsongen och hade inga sådana tendenser. Bytte till helsyntet kommer inte ihåg märket.
Kompisen kör med samma olja och har inte fått dessa problem, iof en FZR 600 med betydligt lägre effekt men ändå.
Tyder detta på slitna lameller eller oljan. Den har gått 3700 mil å såvitt jag vet är inte lamellerna bytta.
Ungefär samma kostnad som att göra det ena eller det andra men känns ju surt att göra båda om jag gör det i "fel" ordning.