Har som rubriken lyder en gammal Kawasaki ZXR 750 H1 med slirande koppling. Jag har bytt lameller, stålskivor och fjädrar men den slirar värre än innan, dessa grejor fick jag dock med när jag köpte hojen och dom låg lösa i en kartong så jag har inte en susning om vad det är för prylar jag satt i denna gamla klassiker men fungerar gör det hur som helst inte.
Nu har jag köpt nya lameller, fjädrar och stålskivor samt en renoveringssats till kopplingen med lite nya packningar etc, men då jag redan gjort det här jobbet tidigare och att det faktiskt vart värre så söker jag nu lite mer info om vad jag har missat något när jag monterat lamellerna? Det jag dock märkte när jag tog dom gamla lamellerna var att dom nya inte såg likadana ut som dom gamla, en del har sagt att jag använt mig av fel olja (helsyntet) men jag har kört med samma olja i alla hojar jag har haft och det har aldrig varit något problem med några cyklar men vad vet jag, jag kan ha fel. Muttrarna vid fjädrarna är dragna med momentnyckel.
Finns det kanske någon vänlig själ i norra Stockholm som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta? Delarna är så snuskigt svåra och dyra att få tag på så denna gång vill jag att det ska blir rätt. Skulle vara skönt och ha någon och bolla idéerna med när man väl står där och ska byta allt igen. Självklart så ingår kaffe, garageöl och ersättning om det är någon som har lust stå i garaget med mig och skruva lite
Nu har jag köpt nya lameller, fjädrar och stålskivor samt en renoveringssats till kopplingen med lite nya packningar etc, men då jag redan gjort det här jobbet tidigare och att det faktiskt vart värre så söker jag nu lite mer info om vad jag har missat något när jag monterat lamellerna? Det jag dock märkte när jag tog dom gamla lamellerna var att dom nya inte såg likadana ut som dom gamla, en del har sagt att jag använt mig av fel olja (helsyntet) men jag har kört med samma olja i alla hojar jag har haft och det har aldrig varit något problem med några cyklar men vad vet jag, jag kan ha fel. Muttrarna vid fjädrarna är dragna med momentnyckel.
Finns det kanske någon vänlig själ i norra Stockholm som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta? Delarna är så snuskigt svåra och dyra att få tag på så denna gång vill jag att det ska blir rätt. Skulle vara skönt och ha någon och bolla idéerna med när man väl står där och ska byta allt igen. Självklart så ingår kaffe, garageöl och ersättning om det är någon som har lust stå i garaget med mig och skruva lite
