Slirande koppling R1:a 2005

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Tjenare!

Jag har en 05:a som slirar så inni h-vete på kopplingen när jag gasar speciellt vid 5-6k oavsett växel. Har inte varit så här mycket tidigare, kör med castrol gps från förra ägaren och jag vet vad denna olja har för rykte bland R1:or. Jag har tänkt att byta olja, men problemet är nu att den ska in på bänkning+mappning ¨på måndag och då är inte det här så bra gissar jag :gnissla !!?
Vll byta olja och filter idag men verkar som om dom säljer filter har stängt. Om jag byter olja+filter, hinner hojen bli bra om det är oljan dvs till dagen efter bytet eller tar det längre tid??
Vilka andra fel kan det bero på? :confused:

Du kan köpa filter i en butik som börjar på A.
Öppet i morgon 12-15.
Förmodligen bör du byta lameller åxå.

Men har dom till yama, det visste jag inte!
Vad går nya lameller på cirkus? Svårt att byta? Verktyg?

You´ve got a svar från me i R1/R6-tråden:)

Jag har ett filter här hemma som du kan få, helt nytt, men då får du komma & hämta det, bor ganska nära dig, det är bara ca 35 mil:)

Hi-flo filtro: HF 303
Yamaha Orginal filter: 5GH-13440-00

You´ve got a svar från me i R1/R6-tråden:)

Jag har ett filter här hemma som du kan få, helt nytt, men då får du komma & hämta det, bor ganska nära dig, det är bara ca 35 mil:)

Hi-flo filtro: HF 303
Yamaha Orginal filter: 5GH-13440-00

ja 35 mil är ju inte så långt :rolleyes:
Tackar iaf, dig kan man alltid räkna med :D

Ville bara avsluta tråden med att jag bytte till shell advance ultra 10-40w med nytt filter och nu går hojen grymt bra, inget slir. Hoppas att det inte börjar strula igen :gnissla

Tack för alla tips och svar!

Ville bara avsluta tråden med att jag bytte till shell advance ultra 10-40w med nytt filter och nu går hojen grymt bra, inget slir. Hoppas att det inte börjar strula igen :gnissla

Tack för alla tips och svar!

Du hade Castrol GPS i innan va? ;)

Haha japp :)
Föresten var och körde hojen i jörgens bänk. Gick bra, trevlig kille!

Ah, vad kul! Vad gav den?
Ja Jörgen B är vass på att hitta effekt Sjukt duktig på att tillverka motor- och hojdelar. NC-portar toppar samt NC-fräser hela fälgar. :näsblod. Om du vill så sätt gärna ngt betyg på hans firma "Supertwin" i betygstråden på förstasidan på SH.

Last edited:
Ah, vad kul! Vad gav den?
Ja han är bra! Sjukt duktig på att tillverka motor- och hojdelar. NC-portar toppar samt fräser hela fälgar. :näsblod. Om du vill så sätt gärna ngt betyg på hans firma "Supertwin" i betygstråden på förstasidan på SH.

Fick ut 178hk+120nm på bakhjulet tyckte jag han sa :D
Skrivaren var trasig dock så jag fick inte grafen med mig hem, men skulle åka förbi ev. på fredag och hämta den... såg fin ut på skärmen iaf! När ska du dit igen?

Det klart jag sätter ett betyg :tummenupp

Fick ut 178hk+120nm på bakhjulet tyckte jag han sa :D
Skrivaren var trasig dock så jag fick inte grafen med mig hem, men skulle åka förbi ev. på fredag och hämta den... såg fin ut på skärmen iaf! När ska du dit igen?

Det klart jag sätter ett betyg :tummenupp

178! Det var ju inte illa! 120 Nm ur 1000 cc är bra! :tuttar
Jag var hos Supertwin senast i fredags och fick hjälp med att svetsa i min kopplingskåpa samt hämtade lite grejer och kollade på en pelarborr vi tänkt köpa till vårt hojgarage. Jag ska dit om ngn vecka för att få lite delar svarvade till min nya luftburk. Om allt flyter på med mitt nya avgassystem så hoppas jag kunna bänka hojen hos Jörgen B i maj. Det kommer att ta tid, vid ska bygga upp en ny tänd- och bränslemapp och börjar i princip från scratch.
Här är betygstråden: http://www.sporthoj.com/mc-firmor/index.php?do=lan&id=Stockholm

Har du vägarna förbi garaget kan vi ju ses, det lär dröja minst en månad innan jag blir klar och kan rulla ut hojen.

Last edited:
Sitter och läser denna tråd nu och har samma problem med min r1 -03. Den slirar på koppling om jag ska koppla upp han på slangen. Jag bytte olja till Valvoline 10-40 förra veckan. Kan detta vara orsaken eller får jag helt enkelt byta lameller?

edit: Problemet är att jag knappt hunnit äga hojen innan jag bytte olja så jag vet inte om den slirade innan oljebytet :(

edit2: http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/1238.pdf

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien