slirande koppling r1 -01

jerkap71

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
-01 yamaha r1, en 200cc kinahjuling och en kxf450-10 åt junior
Hej på er....jag har letat å sökt å de finns säkert jättemånga svar men ja hittar inga... jag har en r1a -01 som slirar på kopplingen när ja ger på full gas,jag har provat att justera vajern men de hjälper inget... tyder de på att lamellerna e slut eller att de e fel olja i den...jag bytte olja å filter i vintras men kommer inte ihåg vad den olja hette...dyr va den iaf...
Men om någon tror att de e oljan som e spöket, vilken olja ska ja prova me då...finns de flera oljor som passar bättre till dennna hoj eller e de en speciell..
Om någon tror på lamellerna....hur mycke kostar de ungefär att byta dom om man gör de själv,har en del mekvana så de ska nog inte va nå problem om de inte behövs en massa specialverktyg...

Tacksam för alla svar å tips på vad de kan va för fel å kommer antagligen få fan av några också för att ja frågar men de bjuder ja på...

castrol gps är det som spökar på en del r1:or,
lameller byter du lätt själv om dom är dåliga ,gått långt ?,bytta förr?
kolla av ebay efter kompletta satser med stålskivor o fjädrar är betydligt billigare än här

runt 650:-+frakt finns för om dom är dåliga tog hem till xren och frakten ligger runt 100:-
http://global.ebay.com/gbh/viItem?ItemId=160252216558

Last edited:
hade oxå bekymmer med castrol GPS oljan.slirade när man gav på fullt.bytte olja o problemet va borta :)

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back