Grusfalt
Medlem
Hej på er!
Nu är ju säsongen här igen, så vad passar då bättre än att köra in hojen?
Med ny big bore-cylinder och stort smil gav jag mig ut för den andra inkörningsturen, hade kört 3 mil sedan innan (och bytt olja därefter). Efter några mil märker jag att kopplingen börjar slira vid fullgas på lite högre varv (strax efter att den klåfingriga wheelie-handen varit framme och petade på kopplingshandtaget). Oljan jag hällt i är Biltemas mineralolja 10W-40, http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Olja-och-Smorjmedel/Mineral/Motorolja-10W40-36964/ som jag trodde skulle vara såpass billig att den inte innehöll någon sån där molybden-friktionssänkare som är dålig för kopplingen. Men det verkar Biltema visst ha kostat på den 
Så då vänder jag mig till expertisen här, vad kan jag nu göra? Räcker det att hälla i en mc-vänligare olja och köra? Och vad ska jag då ha för olja, verkar inte finnas en enda mc-olja som är 100 % mineral! Kan man köra in på semisyntetiskt?
Varma vårhälsningar och tack på förhand!
Nu är ju säsongen här igen, så vad passar då bättre än att köra in hojen?

Så då vänder jag mig till expertisen här, vad kan jag nu göra? Räcker det att hälla i en mc-vänligare olja och köra? Och vad ska jag då ha för olja, verkar inte finnas en enda mc-olja som är 100 % mineral! Kan man köra in på semisyntetiskt?
Varma vårhälsningar och tack på förhand!