Slipon val till SMC 660 från Lelles?

paprika

fattig men glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660 ´04 & KTM EXC 250´05
Nu har jag sökt på forumet och jag vet fortfarande inte vilket slipon jag ska ha till min 660 '04. Vet att frågan har varit uppe 1000ggr men jag vet inte hur jag ska göra.

Det måste gå att köpa på Lelles då jag har pengar kvar att hämta ut där.
Vill ha ett med skönt ljud. Är det skönt ljud i Sebring Hunter titan? En del säger att den är värdelös en del tvärtom. Vet inte vilket jag ska ta.. hjälp!!

Bra ljud enligt mig är ett mer dovt men högt ljud istället för metalliskt och burkigt... om det nu kan vara till någon hjälp.

Tack på förhand

Last edited:
paprika skrev:
Nu har jag sökt på forumet och jag vet fortfarande inte vilket slipon jag ska ha till min 660 '04. Vet att frågan har varit uppe 1000ggr men jag vet inte hur jag ska göra.

Det måste gå att köpa på Lelles då jag har pengar kvar att hämta ut där.
Vill ha ett med skönt ljud. Är det skönt ljud i Sebring Hunter titan? En del säger att den är värdelös en del tvärtom. Vet inte vilket jag ska ta.. hjälp!!

Bra ljud enligt mig är ett mer dovt men högt ljud istället för metalliskt och burkigt... om det nu kan vara till någon hjälp.

Tack på förhand

Jag kör med den sebringdämparen. Är kanonnöjd, så det blir nog du också!
Bara att köpa :tummenupp

Lägg på en tusenlapp så har du en Akrapovic. Jag har aldrig provat Sebring men som sagt har jag hört både folk som säger att den är bra och folk som säger att den är dålig. Jag har dock aldrig hört någon som säger att Akrapovic är dålig.

Varför Lelles är så sugna på att sälja Sebring beror väl på att de är generalagent för Sebring och tjänar mycket mer pengar på ett sådant än ett Akrapovic så tänk på det också när du tar råd ifrån de som tjänar mer pengar på ett alternativ än ett annat.

//Eric

Vill du vara vän med grannarna så skippa Akra, fick stort på nöten idag när jag stog och lät den få bli lite varm i en minut på parkeringen innan jag skulle till jobbet :huvet :huvet
Tanten ifråga hävdade bestämt att skall jag köra så ska den dras minst en km därifrån innan jag får starta den :va
för man får tydligen inte köra eller starta på allmän väg/parkering där hon bor tyckte hon! :fatta!
Men men efter några minuter kom vi överens om att jag inte tänkte dra den längre än utifrån garaget. :D

Så satsa på ett akra tycker jag, brutalt härligt ljud!! :tummenupp :tummenupp

Mikey2000 skrev:
Vill du vara vän med grannarna så skippa Akra, fick stort på nöten idag när jag stog och lät den få bli lite varm i en minut på parkeringen innan jag skulle till jobbet :huvet :huvet
Tanten ifråga hävdade bestämt att skall jag köra så ska den dras minst en km därifrån innan jag får starta den :va
för man får tydligen inte köra eller starta på allmän väg/parkering där hon bor tyckte hon! :fatta!
Men men efter några minuter kom vi överens om att jag inte tänkte dra den längre än utifrån garaget. :D

Så satsa på ett akra tycker jag, brutalt härligt ljud!! :tummenupp :tummenupp

Jag är sugen på Akra men säljer dom det där? Måste finnas där, har inte så mycket cash just nu.

Akra är också suveräna grejer. Något dyrare, men troligtvis bland det bästa
avgaserna kan passera! Men hur mkt skillnad det är vet jag ej.
Eller ens om det har nån egentlig skillnad i praktiken.

Du blir nog nöjd vilket som. Eftersom Lelles förestår Sebring i Sverige är det
klart att de främjar den försäljningen. Jag kan bara säga att det funkar
bra för min del :)

Last edited:
Akrapovic är ju med i Powerparts katalogen som originaltillbehör till KTM så det borde även Lelles kunna skaka fram....

Busaberg skrev:
Akrapovic är ju med i Powerparts katalogen som originaltillbehör till KTM så det borde även Lelles kunna skaka fram....

:va Hittar bara till gathojjar. Vad kostar det? Är fortfarande osäker, vad velig jag är.

paprika skrev:
Tack så mycket!

Skiljer bara 650kr, tar ett akra så slipper jag ångra mig :)

De har det på Lelles, jag köpte mitt där. Eller rättare sagt så beställde jag det där men efter två månaders väntan tog jag ett helsystem istället...
Om du vill ha det tystare kan du alltid köra med "pluggen" i systemet som följer med, då är ljudnivån legal och jag tror till och med du kan besikta hojen med slip-on om du har pluggen i. Ska dock låta det vara osagt för jag har aldrig provat själv.

//Eric

Malmö-motard skrev:
Snacka med Flipm0de här på forumet, han importerar hyggliga slipon till rena reapriser i jämförelse med Akrapovic.

Tack för tipset.

Jag har sett dom, va lite sugen men nu har jag redan beställt, känns bäst så. Så blir jag av med pengarna som ligger och bränner på Lelles också.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT