Slipon till KTM

CSI

Dr Snigel
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Falcon Mountain
Hoj
KTM SM Prestigé
Är det någon vits med att sätta på KTM´s egna slipon för att få lite mera tryck i motorn. Skall man då byta krökarna med? Prisuppgift?

Tack, tack

:bow :whip
 
skit idet.

Kåteäms egna system typ SXC å HXC är riktigare sugarSLIPON jämfört med Acrapovic och tex Sebring.

Jag har ett SXC med bytta krökar. visst lite bättre drag, men den låter ändå som som fiskebåt (lr gräsklippare)jämfört de andra ovan nämda system.

Du, lyssna på t ex "gpf´s " Sebring Twin Titan-system... ojoj
efter den soundchecken kommer du att snabbt glömma kåteäms sugarslipon....
 
jag kör med ett sugarslipon och är nöjd med det...
KTM´s supermotosugarsystem närmare bestämt...
 
Raggarn skrev:
Du, lyssna på t ex "gpf´s " Sebring Twin Titan-system... ojoj efter den soundchecken kommer du att snabbt glömma kåteäms sugarslipon....

jag lånar gpf's hoj för tillfället. Jag skulle aldrig kränga på det systemet om det inte vore för att jag fick det väääldigt billigt eller nåt sånt. Det låter FÖR mycket. Japp. Det gör det. Det kan låta FÖR mycke.

Om man bor i en stad och nångång inte vill väcka ALLA i området så ska man inte ha det systemet. Men... det låter vacker... men lite för mycke. Tyvärr.

/Lucky9
 
doh...
vadå, kör du på nätterna eller?! =)

och du, vad menar du med att wheelat i Sundsvall?
(jo, ja är från Sundsvall!)
 

Bifogat

  • spam-u-f.jpg
    spam-u-f.jpg
    32.6 KB · Visningar: 226
Raggarn skrev:
doh...
vadå, kör du på nätterna eller?! =)

och du, vad menar du med att wheelat i Sundsvall?
(jo, ja är från Sundsvall!)

Ja. Ibland kör jag på nätterna. :)

Vad jag menar? Jag HAR wheelat i Sundsvall. :D
Grejen e att jag e lite stolt över mitt satans dumma påhitt att köra en KTM LC4 från sthlm till Sundsvall... och hem. Det gjorde ont. Speciellt eftersom det var ca 7-8 grader ute. :)

Jag har vissa anknytningar till Sundsvall. Har dock aldrig bott där.

/Lucky9
 
haha, fram å tebaks....aj aj.

men, du när ändå "ägarn" till Twin Sebring-systemet är borta kan vi ju byta system under tiden... jag lovar att mitt e mycke tystare, hoho. Jag åkte brevid/bakom gpf för ett tag sen, jag hörde inte ens min,,, ja dte var ganska tråkigt :zpy
 

Bifogat

  • burnout.jpg
    burnout.jpg
    27.1 KB · Visningar: 179
Jag tänkte fixa något mer muller till min 660 när den väl dyker upp. Har dock ej pengar till helsystem utan tänkte köpa dämpare från sebring. Är detta någon idé? Menar märker man någon skillnad som jag t.ex gjorde mellan orginal på TT600R o effektblåset?
 
ja, absolut....byt munstycken till 170-180 oxå så blir det mera kräm.

tänkte du skaffa ett Sebring HUnter typ lr.
tror att du kan få ett "helsystem" från Acrapovic för samma pengar.
 
Raggarn skrev:
ja, absolut....byt munstycken till 170-180 oxå så blir det mera kräm.

tänkte du skaffa ett Sebring HUnter typ lr.
tror att du kan få ett "helsystem" från Acrapovic för samma pengar.

Helsystemet kostar ju 10.000 :skrämd
Ett effektblås ligger ju runt 4.000
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top