Slipon till ER-5 + rensning av bakdel

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
CBR600F4
Tjenis.
Har precis inköpt en 2001 ER-5, det är min första MC. Tänkte köpa ett slip-on till den för att få ett fetare ljud men har ingen aning vilka man kan välja eller vart man ens letar :gnissla Så jag tänkte att hederliga sporthoj.com kan ju hjälpa till och ge lite tips.

Sedan undrar jag om man måste tänka på nåt särskilt om man vill rensa upp bakdelen? Skulle jag som lekman klara av det själv med en ganska begränsad arsenal av verktyg?

Tack på förhand peeps! :tummenupp

jag skaffade ny bakdel till min bandit 600 från s-racing, kolla i foumet under streetfighter-tråden så har de en lista på massa återförsäljare i sverige tyskland o en del andra ställen, sen det med ljudet kan du ju kolla hos någon återförsäljare eller bara söka på olika märken på nätet...det är nog mest priset som avgör, iaf om du väljer bland kända märken.

Finns det slipon till ER-5? Är inte avgassystemet och ljuddämparen i ett stycke så att säga?

Jag tog en ljuddämpare från min R1:a och satte dit. Blev kanon.
Vet att GPR sålde ljuddämpare till ER-5 föraa året iallafall. Kolla med dom. Man får ju såga av efterssom allt är i ett stycke.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT