Slipon r1

Eightton

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2014
Hoj
2000 Yamaha r1
Vad ger bäst ljud i en r1 00a ? Finns säkert fler trådar om detta men gör ett försök
Gillar dock devils ljudet på polarns zx9r :) behöver jag bestycka om den vid byte ?
Har viper på nu och låter för lite ^^

Har Viper ett hål (rör) rakt igenom (rör som är perforerat) ut till dämpullen räcker det med att du sätter in ett innerrör som gör att de mittersta avgaserna går rakt igenom utan kontakt med dämpullen. För mera ljud.
Ju mindre diametern är på innerröret dessto mindre blir ljudökningen. Med stor diameter på innerröret, ja då går det mesta ljudet rakt igenom, bara lite går ut i dämpullen.
Till sist, låter den för lite?
Har du utan hjälm och öronproppar hört nån köra förbi dig med full gas? Med din hoj?
Jag har kört med raka rör (nåja hemmagjorda trattar, Dutlopp ca 2 x D inlopp, längd ca 60cm.)
Jag tyckte inte det lät så farligt.
Innan en vän lånade hojen och drog på för fullt kanske 4 sekunder från Tullgatan längs Stora Södergatan upp mot Stora Torget i Lund vid 7-tiden på morgonen en sommar söndag.
Efter den demon skaffade jag dämpning.

Har Viper ett hål (rör) rakt igenom (rör som är perforerat) ut till dämpullen räcker det med att du sätter in ett innerrör som gör att de mittersta avgaserna går rakt igenom utan kontakt med dämpullen. För mera ljud.
Ju mindre diametern är på innerröret dessto mindre blir ljudökningen. Med stor diameter på innerröret, ja då går det mesta ljudet rakt igenom, bara lite går ut i dämpullen.
Till sist, låter den för lite?
Har du utan hjälm och öronproppar hört nån köra förbi dig med full gas? Med din hoj?
Jag har kört med raka rör (nåja hemmagjorda trattar, Dutlopp ca 2 x D inlopp, längd ca 60cm.)
Jag tyckte inte det lät så farligt.
Innan en vän lånade hojen och drog på för fullt kanske 4 sekunder från Tullgatan längs Stora Södergatan upp mot Stora Torget i Lund vid 7-tiden på morgonen en sommar söndag.
Efter den demon skaffade jag dämpning.

Jag bor i Lund. Och berättelsen om repan längs södergatan låter så vacker att jag blir alldeles gråtmild såhär på aftonkvisten:musik:musik:musik

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025