Tjenare
Undrar om det finns någon här som vet vart man kan lämna in en kamaxel från en Suzuki LS650 "Savage" någonstans , helst inom Stockholm.
Trodde först att det var en dålig justering från min sida, då jag upptäckte "kratrar" på kamaxeln's lober.
Hade tidigare en bok(Clymer) jag använde när jag skruvade på hans hoj , där stod det något om att man kunde använda en slip sten
för att få bort dom "kratrar" som nu finns där. Enligt boken så lät det simpelt.. Men simpelt är kanske inte det bästa?
Så om det är svårt att utföra detta på egen hand, så vore jag mer än tacksam om någon kunde peka mig i rätt riktning så den blir slipad.
Gärna någon "billig" verkstad. En ny kamaxel kostar 1808:- (moms inräknad).
Vipparmarna byts samtidigt.
Har även kontaktat AVA MC, men dom utför inga sådana arbeten.
Tack på förhand
-R-
Undrar om det finns någon här som vet vart man kan lämna in en kamaxel från en Suzuki LS650 "Savage" någonstans , helst inom Stockholm.
Trodde först att det var en dålig justering från min sida, då jag upptäckte "kratrar" på kamaxeln's lober.
Hade tidigare en bok(Clymer) jag använde när jag skruvade på hans hoj , där stod det något om att man kunde använda en slip sten

Så om det är svårt att utföra detta på egen hand, så vore jag mer än tacksam om någon kunde peka mig i rätt riktning så den blir slipad.
Gärna någon "billig" verkstad. En ny kamaxel kostar 1808:- (moms inräknad).
Vipparmarna byts samtidigt.
Har även kontaktat AVA MC, men dom utför inga sådana arbeten.
Tack på förhand
-R-