Slip On under inkörningen...

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Tjena mors i vinterdvalan! Tänkte kika vad ni har för erfarenhet angående Slip-On under inkörningen. Bestämde mig nämligen för att ringa upp duuuuudsen på Triumph idag och beställa hem Arrows nya Slip-On till min 675a.

Gör det nån skillnad eller är det rent utav bättre att ha slipon då motorn "andas" bättre...

Funkar bra. Se till att dom laddar in Arrow slip-on mappen i Ditt ECU så funkar det ännu bättre, då går den inte magert.

Inkörning - inte segdra, inte konstant varvtal långa perioder, öka successivt upp mot rödmarkeringen. Varierande belastning - inget fesåka alltså.

Lycka till:tummenupp

Kan någon förklara för mig vad man vinner på att "köra in" ett slip-on? Eller är detta bara en tråd i stil med "byta luft i däcken"?

Kan någon förklara för mig vad man vinner på att "köra in" ett slip-on? Eller är detta bara en tråd i stil med "byta luft i däcken"?

Antar att det är hojen som ska köras in, och TS vill ha ett slip-on på under inkörningstiden.

Har du missat att Nash har ny hoj????(han har säkert startat 3st trådar om bara det :D )

Lycka till med inkörningen! Se till att variera körningen som skrevs tidigare!

jo klart, men jag menar tramset om att inte varva till rödstop osv.

Fattade det,rödstopp är ok utom med kall motor,ny som gammal hoj.
Min har fixat det iaf.

Kanske skulle vart tyst om det om man vill sälja senare i år.......

Henrik

Hahahaaa... Har ni missat att jag är en blåst bimbo också :P Ne men skämt osido, Precis som ni säger, Tips på hur man kör in och om motorn mår bra med ett Slip-On under inkörningen och det tror ni inte ska va några problem eller? Jo det där med ECUn förstår jag, mer tips!!! Gimme!

Hahahaaa... Har ni missat att jag är en blåst bimbo också :P Ne men skämt osido, Precis som ni säger, Tips på hur man kör in och om motorn mår bra med ett Slip-On under inkörningen och det tror ni inte ska va några problem eller? Jo det där med ECUn förstår jag, mer tips!!! Gimme!

Ligg inte på sexans växel på 3 tusen varv och segdra fullgas, och kör varierat! sen är det bara att ösa :yoparty

Inga problem,bara köra.

Som sagt innan,varierad last och varv så funkar det fint(ingen segdragning)men varmkör och det med växel i och rullande(ingen stillastående varmkörning).

Henrik

Segdra inte skiten som en gammal harley.Dra den hårt på höga varv = Mera HP efter ett par hundra mil =)

När man sätter på slipon så ska man byta munstycke i förgasaren. Det är en per cylinder. Annars brinner kolven upp.

När man sätter på slipon så ska man byta munstycke i förgasaren. Det är en per cylinder. Annars brinner kolven upp.

jaha där ser man... brinner kolven upp det var något nytt.
Undra hur man gör när det är insprutning då :näsblod

Varför måste folk komma med onödiga inlägg hela tiden, varför kan folk inte bara svara på det han vill veta.

Hans hoj har inte förgasare och kolvar brinner inte upp!

Vet inte om detta inlägget säger mer om hur NASH uppfattas här på forumet eller din intelligens,det senare krävs för att det första ska ha en chans att att vara lite kul,är inte säker på att detta faller på NASH..........

Henrik

Kör som vanligt, dra bara inte upp på bak/framhjulet dom första milen så ska du se att det kommer gå kalas :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon