Slip on till duke?

dukken

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
ktm duke
Någon som vet vart eller vilket system eller slip on som man kan ha på en duke förutom akrapovic o sebring? Någon som vet vart man akn importera från tyskalnd och vidare?

något som inte kostar 10k?

Ett av de ljudligaste är FP. Lite svåra att få tag i, men jävlar vad fint ljud det blir och bra vrid i motorn. Med gnistgaller som följer med, kan man även få det besiktningsbart. Så här såg det ut på min hoj, när det begav sig: http://irt.slu.se/tomk/mc/pics/duke5.jpg

dukken skrev:
Någon som vet vart eller vilket system eller slip on som man kan ha på en duke förutom akrapovic o sebring? Någon som vet vart man akn importera från tyskalnd och vidare?

något som inte kostar 10k?
Jag körde med Sebring helsystem på min Duke och tyckte det var alldeles utmärkt. Du har rätt i att det kostade en del så.... De Dukeägare som kör med slipon och som jag haft kontakt med har kört med FP eller Akra. Båda ger mulligt ljud och är positiva för prestandan. Om det finns ett Sebring slipon dubbelpip vet jag inte. Kollade en snabbis hos Sebring men kunde inte hitta nåt.

Sebring är det annars Ragnar på Lelles som kan så kolla med honom.

FP kan kanske Jocke hjälpa dig med.

För lite mer tips om slipon/helsystem så kolla även KTM Sommer som har Akra och DAM.

Sen kan man hitta en massa godsaker här åxå. :tungan

.

Last edited:
Det finns Sebring slipon.. jag har det iaf :) Har för mig att de kostar runt 6k.

TomK skrev:
Ett av de ljudligaste är FP. Lite svåra att få tag i, men jävlar vad fint ljud det blir och bra vrid i motorn. Med gnistgaller som följer med, kan man även få det besiktningsbart. Så här såg det ut på min hoj, när det begav sig: http://irt.slu.se/tomk/mc/pics/duke5.jpg
lånar tråden lite :arsele vart hittar man gnistgaller? har inget till mina FP, så det vore ju skönare att sätta dit galler än att byta pipor till nästa besiktning

opium skrev:
lånar tråden lite :arsele vart hittar man gnistgaller? har inget till mina FP, så det vore ju skönare att sätta dit galler än att byta pipor till nästa besiktning

Det följde med mina "rejs-kannor". Ser ut som en te-sil ungefär och med en påsvetsad mutter som gör att man kan dra i en skruv som håller fast dem i öppningarna.

TomK skrev:
Det följde med mina "rejs-kannor". Ser ut som en te-sil ungefär och med en påsvetsad mutter som gör att man kan dra i en skruv som håller fast dem i öppningarna.
ofan, har inte sett röken av några såna, blir väl att skruva till nästa besiktning då. :tungan

Back