Slip on eller SLAP on?

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Har fått massor av olika svar på detta men om någon vet så är det ni. Min R1a har ett ACCRA slipon. Då den är kall skjuter den ELD om du varvar till i friläge. Vissa säger att det är normalt andra menar att det är allvarligt. Det är ju visserligen förgasarhoj. Ska man bestycka om då den gör så? Är det därför eller är det nåt annat? Eller kanske helt normalt? Bestyckar ni om med slipon?

Nu är ju inte jag nån raketforskare, men jag hade inte tyckt att det var kul om min gjorde så. Man kan ju bränna upp ullen i systemet.

Varför varva överhuvudtaget när den är KALL och utan belastning ? :confused:

SvartR1a skrev:
Har fått massor av olika svar på detta men om någon vet så är det ni. Min R1a har ett ACCRA slipon. Då den är kall skjuter den ELD om du varvar till i friläge. Vissa säger att det är normalt andra menar att det är allvarligt. Det är ju visserligen förgasarhoj. Ska man bestycka om då den gör så? Är det därför eller är det nåt annat? Eller kanske helt normalt? Bestyckar ni om med slipon?

om du ligger och kör på medelhöga-höga varv och släpper gasen helt(med växeln i), får du avgasknallar då åxå när den varvar ner? isåfall så kan du behöva bestycka om den.

(ps jag skulle aldrig varva min hoj när den är kall i friläge)

Jag varvar den inte helkall, Men då den har stått på choken ett tag och man ska iväg brukar man rycka till och smälla. Varm är den hur snäll som helst, Tror det är choken som spökar

Låter i mina otränade öron som att du bara får lite mycket soppa den inte förbränner efter choken när den är kall.

Lär dig lite i ämnet förbränningsteknik så förstår du orsak och verkan och greppar varför den skjuter kall men inte varm. Har diskuterats otaliga gånger här på sporthoj.

För att dämpa den initiala "ångesten". Helt normalt förfarande för en förgasarmotor. Tips, det finns normalt en choke på förgasarhojar. :hihi

SvartR1a skrev:

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...