Slingerbulten?

Status
Ej öppen för fler svar.

Donut

Go ahead. Make my day.
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 929 -00 / Yamma wr 426 -01
Hej,

Då jag är en novis på allt vad mc-vägar i Stockholmstrakten heter undrar jag vilken vägsträckning slingerbulten är? Hur kör man enklast dit från Södertälje?

Verkar ju vara en trevlig väg... :banana

Tack

Körde Slingerbulten för första gången igår. Körde ner till Södertälje, Ytterjärna, tog vägfärjan över Skanssundet, Rosenhill och sen Tungelsta/Västerhaninge. I och för sig när det var mörkt, i regn och med offroad-däck på hojen men jag tyckte inte att det var något speciellt. Det som slog mig var den totala avsaknaden av motorcyklar. Inte en sporthoj så långt ögat kunde nå. Tål inte plastraketerna vatten, tro? Kändes lite ensamt faktiskt. Tråkig väg och mycket kortare än vad jag trodde att den skulle vara. Fattar inte alls vad alla pratar om....... :va ;)

Körde Slingerbulten för första gången igår. Körde ner till Södertälje, Ytterjärna, tog vägfärjan över Skanssundet, Rosenhill och sen Tungelsta/Västerhaninge. I och för sig när det var mörkt, i regn och med offroad-däck på hojen men jag tyckte inte att det var något speciellt. Det som slog mig var den totala avsaknaden av motorcyklar. Inte en sporthoj så långt ögat kunde nå. Tål inte plastraketerna vatten, tro? Kändes lite ensamt faktiskt. Tråkig väg och mycket kortare än vad jag trodde att den skulle vara. Fattar inte alls vad alla pratar om....... :va ;)

Kör den på säg 6 min - den blir mycket roligare då ! Sen beror det ju på vilken dag man hamnar där. Själv har jag haft jävla tur, fräsch babe satt på en hoj och sträckte på sig vid fotokurvan..så jag knäppte ett par bilder på henne ;) !

Last edited:
I mörker och regnväder så är det ju bara scouter och de som är tvungna som är utomhus, vått väglag så är det bilen som gäller, driftträningen är roligare :tummenupp

Om vädret håller i sig så blir det sveavägen ikväll :yoparty

Onsdagen är annars given Bulten dag, ofta fett med sporthojar...och så totas det friskt !

And since you now know where ze bult is. You must also know who Ivan Drago is.

There is no bult without Drago, and no Drago without ze bult.

Hyfsat sjyst väg nära Stockholm med ett fik i ena änden, ändå bland det bättre som finns på södersidan. Plussar man på det med Skanssundet t/r så tycker jag det är riktigt bra. Har man inte åkt den förut och kör den i mörker och regn så........ Vet f-n vilken väg, förutom vissa endurospår, som skulle upplevas som bra under dom premisserna.

Kör den på säg 6 min - den blir mycket roligare då ! Sen beror det ju på vilken dag man hamnar där. Själv har jag haft jävla tur, fräsch babe satt på en hoj och sträckte på sig vid fotokurvan..så jag knäppte ett par bilder på henne ;) !

Ingen bild, ingen fräsch babe.... ;)

Om det är bra väder som sagt var så är den väl okej, tycker själv den är sjukt överskattad som mc väg, finns många fler roliga vägar norr om stockholm som är mer tekniskt svåra. Bultens svårighet är alla hojar soliga dagar och i kombo med att lastbilarna som kör grus där tenderar att släppa sin skit på vägen så det blir lite extra spännande i mellan åt.
Men visst, när jag ska söderut i landet åker jag gärna bulten (väg 257) ut och hem istället för E4 till södertälje
Och ja, de riktiga sporthojsfolkets hojar är inte gjorda av plast utan av papper och själva är de gjorda av socker så i regn kör de inte och inte tidigt eller sent på säsongen... verkar som de riktiga sporthojarna börjar ställas av för vintern när som helst... själv kör jag nog några månader till, men då är det också ensamt på bulten.

Ja eller dom som törs.... ;) :D

..eller är dumma nog. :3freak :hihi

Det är inte coolt att köra i regn...trots att du kör äventyrshoj, det blir inte mer äventyr för att det är skitväder.
Vad gör du på asfalt till att börja med med den där? ;)

Skall det grisas så kör man enduro med endurohojar, man åker inte asfalt på bulten och skrockar bakom korvätarvisiret över bristen på plastraketer....med handtagsvärmen på.

:mattias

..eller är dumma nog. :3freak :hihi

Det är inte coolt att köra i regn...trots att du kör äventyrshoj, det blir inte mer äventyr för att det är skitväder.
Vad gör du på asfalt till att börja med med den där? ;)

Skall det grisas så kör man enduro med endurohojar, man åker inte asfalt på bulten och skrockar bakom korvätarvisiret över bristen på plastraketer....med handtagsvärmen på.

:mattias

Det är klart det blir mer äventyr om det är skitväder. Du vet inte vad du snackar om :)

Bulten är en skön väg och som alltid så är det ju bäst med torrt väglag när man åker hoj... En legendarisk vägsträck som hojfolk har mätit storlek sedan urminnes tider.
Rosenhill är ju också ett skönt ställe.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...