slicks slitage fram vs bak?

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Slits slicks ungefär i samma förhållande som gatdäck dvs det går 2 bak på ett fram? Kan säkert tänka mig att det varierar från person till person men jag är en sann nybörjare som endast skall köra bana (bandagar samt r600). Jag tänkte buffra upp med däck nu inför nästa säsong och undrar om jag skall handla jämna set eller jag skall ta fler bakdäck än fram. Någon som har någon synpunkt?

Det finns inga enkla svar men jag fyller i det jag erfarit hittills. Michelin Power Race. Visserligen en äldre modell och med mönster. Där var det 1-1.
Metzeler Racetech: 1-2. Dunlop: Jag vågar inte dra det så långt som Zeb_Macahan och 1-4 men 1-3 står jag för. :D Körstilen spelar nog in här.

Roberth

Det är bridgestone slicks jag hittat till bra pris. Men om jag kör på 2:1 till bakdäckets favör så borde jag inte vara helt fel ute.

Det är bridgestone slicks jag hittat till bra pris. Men om jag kör på 2:1 till bakdäckets favör så borde jag inte vara helt fel ute.

Tänk om lite innan du köper på dig mängder av Bridgestones slicks.

Det är bra att träna på, men du har minst 1 sek att "tjäna" på att åka på andra däck (pirelli, Dunlop...)

/ Jens

Testa först vilken sort du, hojen, fjädringen etc trivs med. annars riskerar du att stå med en hel hög däck som du inte vill köra på. vissa däck är idiotiskt bra, men bara om man har fjädring, kunskap å tålamod. samma däck kan kännas helt värdelösa om man bara kör typ. så om du tänker ekonomiskt nu kan det ändå bli dyrt i slutet.
men det är ju min åsikt.

Testa först vilken sort du, hojen, fjädringen etc trivs med. annars riskerar du att stå med en hel hög däck som du inte vill köra på. vissa däck är idiotiskt bra, men bara om man har fjädring, kunskap å tålamod. samma däck kan kännas helt värdelösa om man bara kör typ. så om du tänker ekonomiskt nu kan det ändå bli dyrt i slutet.
men det är ju min åsikt.

Instämmer till fullo. :tummenupp