Slicks på gatan?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jag skulle vilja veta hur slicks uppför sig på gata? Jag vet allt det där med att de inte är speciellt bra i regn och att det kan bli dålig värme i dom. Men om det inte regnar och man skall ut och köra på sin vanl favorit tur hur kommer det att fungera då. Kommer man att få något grepp i dom över huvudtaget? Eller kommer de att vara kalla hela tiden? Blir det halare med slicks än med vanl däck vid normal körning? (inkl lite gasning på små vägar :tungan )

Fungerar kanon på väg, som ett vanligt supersport däck.
Vissa hojar är känsliga för den mer spetsiga profilen och kan kännas sladdriga med slicks.
På tunga, stabila hojar (Busa, äldre GSXR mm) är detta bara en fördel då de känns smidigare och reagerar fortare.
Regn på asfalt är inte så stora problem som man kan tro men blöt sand och lera (när bonde kört ut från åkern på vägen t.ex.) är ingen hit med slicks.

Då du parkerar kommer ALLA fram och säger "de där är inte lagliga, va?", även damer på 80 år.
Kul.

bebbe skrev:
Jag skulle vilja veta hur slicks uppför sig på gata? Jag vet allt det där med att de inte är speciellt bra i regn och att det kan bli dålig värme i dom. Men om det inte regnar och man skall ut och köra på sin vanl favorit tur hur kommer det att fungera då. Kommer man att få något grepp i dom över huvudtaget? Eller kommer de att vara kalla hela tiden? Blir det halare med slicks än med vanl däck vid normal körning? (inkl lite gasning på små vägar :tungan )

Du kan få köpa ett supercorsa av mig billigt om du vill... :hihi

essey skrev:
Du kan få köpa ett supercorsa av mig billigt om du vill... :hihi

Det beror på om det är nytt. För annars har jag har redan fem uppsättningar slicks som jag inte riktigt vet vad jag skall skall göra av :rolleyes: Fast om det är så som "Alf" säger så kan jag ju köra slut dom på vägen med :banana Sedan så är väll inte supercorsa slick :7peta

bebbe skrev:
Det beror på om det är nytt. För annars har jag har redan fem uppsättningar slicks som jag inte riktigt vet vad jag skall skall göra av :rolleyes: Fast om det är så som "Alf" säger så kan jag ju köra slut dom på vägen med :banana Sedan så är väll inte supercorsa slick :7peta

Nä inte slick nej.. Tänkte bara om du behövde ett däck.. Och nej det är begagnat.. :hihi

Provade att åkt en vecka med slicks på min gammel Gixxer, det funkade kanon bra, det var precis som Alf skrev att gamla Gixxrar gick bättre med slicks än med gatdäck. Men jag har aldrig sett så många polisbilar som då.

Detta låter ju bra! Nu skall jag bara ändra på växlarna på rsexan (sitter med ettan upp och resten ner nu :rolleyes: ) och tejpa dit lite blinkers sedan blir det åka av igen :banana

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph