Slicks eller gatdäck. Var köpa?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag tänkte byta ut däcken till slicks eller gatdäck för att kunna köra gokartbana och gata bättre. Tyvärr hittar jag inga bra nånstans på nätet. Största problemet är väl framdäcket som är 14 tum. Bak är 12 tum.

Vet någon var man köper hyfsade däck till småcrossar?

Dom flesta som kör på bana byter ut 14" fälgen till 12" så att man kör samma fram som bak.

/7an

Tror dom flesta pitbike säljarna har ett "motard kit" med 10" eller 12" fälgar/däck färdigt att smacka dit.

/7an

Ja, tanken har slagit mig, kan ju inte spela någon större roll. Kanske till och med bli bättre.

nej du vill inte åka 14/12 för det första kommer du få leta röven av dig å bara hitta ett däck som passar den 14* fälgen.
Skall du åka motard bör du köpa riktiga motard fälgar å riktiga däck, 10* fälgar fram å bak me skivor kostar 1500kr det är lixom inga pengar ?

Gör rätt kör rätt.

nej du vill inte åka 14/12 för det första kommer du få leta röven av dig å bara hitta ett däck som passar den 14* fälgen.
Skall du åka motard bör du köpa riktiga motard fälgar å riktiga däck, 10* fälgar fram å bak me skivor kostar 1500kr det är lixom inga pengar ?

Gör rätt kör rätt.

Tjena Nelsen! Slängde iväg ett PM till dig.

*/ ?>
Back