Slemlösare?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Håller på att kvävas av allt slem i hals och näsa va finns det som faktiskt funkar mot det här? Snorta plumbo känns inte så smart :tungan

Tänkte pallra mig ner till droghandeln men deras rekommendationer har hittills varigt hel kassa,

Apotekens produkter är ju sällan särskilt starka. Finns inga mirakelkurer att få tag på där. De är endast av lindrande karaktär. Klassiska tipsen är väl Bisolvon som är en av de slemlösande läkemedlen man säljer och näsdroppar eller nässpray mot nästäppa. Menthol nässprayen känns mer effektiv, men är troligtvis inte det. Testa själv om du märker någon skillnad.

Krya på dig.

Nässpray, bisolvon och acetylcystein. Du kommer inte att dö pga ditt slem.

Batterisyra är det enda som funkat för mig. Men då blev jag även lustig i huvet.
Intar du mkt mjölkprodukter?
Isf, don't
Dricker du bra med vatten?
Jävligt viktigt. Stjälp i dig allt du kan.

Sen finns det saker som kryddor, mm som lättar slemmet.
Säkert finns det olagliga saker också, men jag har noll koll på det.

Jag snorar som en ... ja, de vete fan, men mkt iaf.
Och jag mår fan så mkt bättre när jag hinkar i mig vatten så jag nästan spyr.

Som vanligt var jag väl knappast till nån hjälp, men...
Menmen.

Ja.

Mr. Muscle har en grym propplösare, 17 kr på Willys :hihi

fdb3d638a6be736366abd7d9e39a05db.jpg

Snorta eller svält, är nog lika effektiv i vilket fall som :näsblod

Mr. Muscle har en grym propplösare, 17 kr på Willys :hihi

Väldigt OT:

Ett tips är att aldrig använda den typen av medel i avloppen. Borde vara förbjudet att sälja. Kan förstöra mer än de gör nytta. Blir till cement och kan sätta stopp i stammarna i värsta fall. Bara att hugga upp golvbrunnen om det vill sig illa.

Apotekens produkter är ju sällan särskilt starka. Finns inga mirakelkurer att få tag på där. De är endast av lindrande karaktär. Klassiska tipsen är väl Bisolvon som är en av de slemlösande läkemedlen man säljer och näsdroppar eller nässpray mot nästäppa. Menthol nässprayen känns mer effektiv, men är troligtvis inte det. Testa själv om du märker någon skillnad.

Krya på dig.
Okej får köra på det iaf.
Nässpray, bisolvon och acetylcystein. Du kommer inte att dö pga ditt slem.
Nej vet jag med men är jävligt irriterande att vakna 5 gånger per natt och loska ut en deciliter slem, harkla upp en till decililiter när jag försöker prata och desutom låta ännu mer gay än jag gör annars

Batterisyra är det enda som funkat för mig. Men då blev jag även lustig i huvet.
Intar du mkt mjölkprodukter?
Isf, don't
Dricker du bra med vatten?
Jävligt viktigt. Stjälp i dig allt du kan.

Sen finns det saker som kryddor, mm som lättar slemmet.
Säkert finns det olagliga saker också, men jag har noll koll på det.

Jag snorar som en ... ja, de vete fan, men mkt iaf.
Och jag mår fan så mkt bättre när jag hinkar i mig vatten så jag nästan spyr.

Som vanligt var jag väl knappast till nån hjälp, men...
Menmen.

Ja.
Knappt nå mjölk, hyffsat med vatten ska bälga mer.

Hostar du också? I så fall e mollipect bra mot både slem o hosta, finns dock ej receptfritt.
Nej ingen hosta mer än när slemmet hamnar i lungorna (typ när jag reser mig upp)
Väldigt OT:

Ett tips är att aldrig använda den typen av medel i avloppen. Borde vara förbjudet att sälja. Kan förstöra mer än de gör nytta. Blir till cement och kan sätta stopp i stammarna i värsta fall. Bara att hugga upp golvbrunnen om det vill sig illa.

Polare som jobbar med sånt säger samma, min rums polare överdosera i handfattet här, sluta med att jag fick hacka ut skiten

Edit: överdosera kaustiksoda i handfatet inget annat :D

Bromhexin, noskapin, guaifenesin, xylometazolin.

Ner till apoteket nu.

Back