Slarv och otur

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Glömde min väska (med plånbok, nycklar, osv) på cafet inne på mc-mässan idag. :rolleyes: När jag kom på det och gick tillbaka så hade någon stulit den. :mad:

Synd att den som hittade väskan inte lämnade in den istället för att behålla allting. Jag hoppas att de kör omkul! :död

Korten och kk är nu anmält i alla fall. Och vi har bytt låset på huset. :huvet

Last edited:
lider med dig :död hoppas de ordnar sig :tummenupp tur man inte träffar idioterna som gjorde de då skulle man göra sig olycklig:mad: :gnissla

Ouch, tradigt.... Hoppas dem råkar ut för detsamma.

Tråkigt att folk inte begriper att dem ändå inte kommer kunna använda korten m.m

Ibland har man tur ibland inte. Lyckades tappa bort bilnycklarna på en konsert i somras, lyckligtvis hade någon hittat dom och lämnat in dom.

Skulle aldrig slå mej att ta något som en person har glömt :va

Tack för alla kommentarer.

Kom på att någon kanske hittar väskan eller känner igen den (om personen behåller den):

Väskan var mörkgrå tyg (typ kanvas liknande) och plånboken var brun. Hade även svarta skinnhandskar och en svart mössa i väskan.

Tack för alla kommentarer.

Kom på att någon kanske hittar väskan eller känner igen den (om personen behåller den):

Väskan var mörkgrå tyg (typ kanvas liknande) och plånboken var brun. Hade även svarta skinnhandskar och en svart mössa i väskan.
Jag lovar, jag kommer att slita av folk deras mörkgråa väskor i morrn å kolla igenom dom efter bruna plånböcker :hihi Dom kanske blir lite sura, men om jag säger att jag tror att dom hade stulit den så blir dom nog lugna å glada igen :)

Nu kan det ju bli så att den dyker upp om någon dag eller så.
För många år sedan, på den svartvita tiden, fanns det ett arrangemang i Sthlm som kallades vattenfestivalen. Det var en stor fest i många dagar. En fest där många tog sin första fylla, Fjortisar blev av med oskulden i buskarna i Kungsträdgården...
Tappade min plånbok på t-banan under den festen.
4 dagar senare ringer polisen och talar om att jag kan hämta den där.
Allt var kvar i den.. ;)
Hoppas samma personkaraktär hittade din väska.

:krama

Ouch, tradigt.... Hoppas dem råkar ut för detsamma.

Tråkigt att folk inte begriper att dem ändå inte kommer kunna använda korten m.m

Korten går att använda till parkering i Sverige i åratal samt utomlands och på ställen som inte är uppkopplade, tex många taxi och små klädbutiker

Tyvärr..

Så det finns rötägg inom hoj kollektivet också?

:rofl :rofl

Last edited:
Korten går att använda till parkering i Sverige i åratal samt utomlands och på ställen som inte är uppkopplade, tex många taxi och små klädbutiker

Tyvärr..

:rofl :rofl

Stämmer det verkligen? Jag har för mig att de maskiner som inte står i direktkontakt med banken åtminstonde laddar ner spärrlistor med jämna mellanrum. Det är väl bara Bogdans Taxi & Hyrvideo som drar gammal hederlig slip som kan utgöra en risk.

Nu kan det ju bli så att den dyker upp om någon dag eller så.
För många år sedan, på den svartvita tiden, fanns det ett arrangemang i Sthlm som kallades vattenfestivalen. Det var en stor fest i många dagar. En fest där många tog sin första fylla, Fjortisar blev av med oskulden i buskarna i Kungsträdgården...
Tappade min plånbok på t-banan under den festen.
4 dagar senare ringer polisen och talar om att jag kan hämta den där.
Allt var kvar i den.. ;)
Hoppas samma personkaraktär hittade din väska.

:krama

Så skulle jag nog gjort om jag hittat en plånbok och nycklar på mässan. Lämnat till polisen, faktiskt.

Det känns faktiskt på gränsen till vanskligt och osäkert att lämna in grejorna till någon superstressad och oengagerad person med anknytning till mässan.

Dels kan personen i fråga själv lägga beslag på sakerna och dels är nog risken rätt stor att dom blir liggandes och samlar damm.

Nej, jag skulle tagit med grejorna och lämnat dom till polisen som enkelt kan hitta ägaren via personnumret på körkortet eller liknande.

Så vi får hoppas att upphittaren resonerar på samma vis som mig. :)

Men jag får inte räkningen, eller?

Är det spärrat så skickar inte banken vidare några krav till dig nej.

Stämmer det verkligen? Jag har för mig att de maskiner som inte står i direktkontakt med banken åtminstonde laddar ner spärrlistor med jämna mellanrum. Det är väl bara Bogdans Taxi & Hyrvideo som drar gammal hederlig slip som kan utgöra en risk.

Klart det stämmer. Och visst kan man ladda ner spärrlistor, och visst borde man sopsortera, vara tydlig med öppettider och sopa framför butiksdörren också...

Ofta har en kassa-clerk mindre intresse av extra arbete än en tour de france cyklist har nytta av röv-fistlar:fyllisar

Last edited:
Säkert en mkt dum fråga..men frågade du runt ordentligt på både cafét & vid entreén...om någon hade lämnat in den där.
Absolut - det var den första jag gjorde! Sedan gick jag till informationen och frågade där. Sedan ringde jag upp bankerna och spärrade korten. Sedan ringde jag polisen. Sedan ringde jag kreditupplyssningsföretagen och transportstyrelsen. Sedan ringde jag låssmeden.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT