slang från vevhusventilationen ?

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
en liten lätt
Tja grabbar, jag är i behov av akut hjälp.. Jag har precis plockat ned min 640 för att jag får olja i luftburken när jag wheelar...

jag fick tips om att dra om slangen som går från vevhusventilationen till luftburken till en colaburk eller något så man slipper ett oljigt luftfilter.

Men vilken slang är det ?? jag fattar inte :( . Är det någon som har svar på detta så ska ni få en :pannkyss .

svara här eller ännu hällre skicka telefonnummer i pm så slår jag en vänlig pling :)

tack på förhand.

jonnep skrev:
Tja grabbar, jag är i behov av akut hjälp.. Jag har precis plockat ned min 640 för att jag får olja i luftburken när jag wheelar...

jag fick tips om att dra om slangen som går från vevhusventilationen till luftburken till en colaburk eller något så man slipper ett oljigt luftfilter.

Men vilken slang är det ?? jag fattar inte :( . Är det någon som har svar på detta så ska ni få en :pannkyss .

svara här eller ännu hällre skicka telefonnummer i pm så slår jag en vänlig pling :)

tack på förhand.

Liten genomskinlig plastslang som går från ramen (under tanken) till ovan/framsidan av luftburken. Slang som gör att hela motorventilationen ska vara ett slutet system för att inte "skräpa ner" naturen med oljespill... Köp en lite längre slag och motera in denna i en liten colaflaska eller liknande i stället...

/G

jonnep skrev:

tack på förhand.
Tja. jag skulle kunna visa dej skulle jag tro.. slangen sitter ansluten i ovankant på luftburken. hittar du inte så kan jag köra förbi en sväng nån kväll.
tänk bara på att du måste ha lufftning till colaburken.

tack som fan grabbar.... en fjäder i hatten till er.
Jag har redan skickat iväg bud efter en ny slang... :)

kan jag ringa dig chukabowa ?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...