Slagen på viktigt möte - TIPS

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Inte för att jag går på så många möten (tot. 4-5 timmar/veckan), men när jag gör det blir jag otroligt trött. Tröttheten bara slår till och för att inte somna på den mjuka och gungvänliga kontorsstolen måste jag nypa mig handen, bita mig i tungan eller i smyg skriva listor på folk jag har haft sex med, vill ha sex med eller nåt annat som gör att man håller koncentrationen uppe. Dessa listor brukar ju gå rätt fort att skriva... :rolleyes:
Sen vill man heller inte bli "påkommen" med att skriva listor på tjejer när man eg. borde lyssna på vad som sägs, även om man inte alls har med saken och göra.

Hittils har jag kommit på det här:
Ta med lite fika (kopp te och en macka)
Måla, rita, skriv - få de att likna anteckningar :va
Nyp, riv, bit eller klia i nåt så de gör ont.
Sluta gunga långt bak på stolen.

Hur gör du för att inte somna?
Är det nåt fel på mig? :gnissla

När jag inte är på möten så känner jag mig inte alls trött. Samma trötthet kom förr när jag skulle pluggade.

En som inte vill gäspa mer

Eeh, självklart var det inte brevskrivaren som skrev inlägget... :rolleyes:

Last edited:
Aaaaaaahhahahaah, jag känner igen mig. Knepet är att gå o lägga sig i tid, äta bra och motionera. Sen löser sig allting av sig självt.

Om det är riktig nöd så kan du ju alltid gå in på toa och somna i en 10 min, så klarar du iaf dagen! :näsblod

Drick mycket kaffe och var delaktig i diskussionerna på mötet. På det sättet ser du ut och verkar intresserad av ämnet, och du slipper somna. Skit samma vad du diskuterar, så länge du använder ord som "spänna bågen", "framåtanda" och "leda vägen". :D

McB skrev:
Drick mycket kaffe och var delaktig i diskussionerna på mötet. På det sättet ser du ut och verkar intresserad av ämnet, och du slipper somna. Skit samma vad du diskuterar, så länge du använder ord som "spänna bågen", "framåtanda" och "leda vägen". :D

Du glömde flexibilitet

Mark skrev:
Inte för att jag går på så många möten (tot. 4-5 timmar/veckan), men när jag gör det blir jag otroligt trött.

En som inte vill gäspa mer

Eeh, självklart var det inte brevskrivaren som skrev inlägget... :rolleyes:

Hmm.... brukar notera i ett block hur många gånger en "föredragare" säger, va, eehh, ju etc. vilket kan vara ganska roligt eller hur många gånger de håller för munnen när de pratar. En annan "lek" där deltagarna är helt obekanta och inte yrkesrelaterade är att spekulera i vad de har för yrken.

Men, mitt helt säkra kort är att begära ordet när jag håller på att somna, slår aldrig fel och ger garanterat resultat, speciellt om man då inte har en aning vad man själv ska säga eller vad som nyss sagts. Mina kollegor har dock genomskådat mig vid det här laget och går ibland in med litet hjälp!

Anmäl också att du måste ha telefonen på vid mötet (i tyst läge) p g a angeläget samtal (nära släkting sjuk, en 2 milles affär eller vad du nu kan hitta på) Sedan är det bara att vifta med mobilen och gå ut ett tag.

Har också provat med att försöka tänka på något extremt roligt tillfälle och det blir ännu roligare när man absolut inte får skratta. Skrattet får då döljas i en "nysning" och du måste givetivs gå ut och snyta dig.

Lycka till...

Somna.

Föredragaren som hade så viktiga saker att säga får sig en tankeställare och återkommer när han piffat upp sitt material tillräckligt mycket för att hålla åhörarna vakna :)

Låtsas att du bløder näsblod (kanske är dumt varje gång)
Tugga tuggumi.
Gå ut och gå 5min i lagom raskt tempo føre møtet.

:ätapiller

Seriöst... om du är på ett möte där du inte är så delaktig eller har något du kan tillföra mötet och detta gör att du nickar till... ja då ska du heller inte vara på mötet.

Om ett möte beräknas ta mer än 1 timme så ifrågasätter jag vad vi ska göra på mötet.

Ha ha du har inte varit på möten med Japaner hör ja :D

Dom sitter nästan alltid och sover/ slummrar men likförbannat så har dom koll på saker som har diskuterats :va

Jobbar på japanskt företag och ibland har vi möten hela dan i flera dagar :kocko
Utan att igentligen få nåt konkret gjort :rofl

Haha. Det här känner man igen från vartenda jävla möte man är på.

Har dock inga direkta tips att komma med. :näsblod

Haahha!

Störtskönt! Blir inte de där listorna du skriver lite trista efter ett tag?
Torde bli ungefär samma innehåll i varje lista? Hur långa listor har du egentligen?

Min skulle se ut nåt sånt här:

1. Tjej1 i löparspåret
2. Tjej2 i löparspåret
3. Tjej3 i löparspåret.
4. Tjejen på Åhlens...

osv.

Annars tycker jag det var klockrent att begära ordet när man håller på att somna. MUAHAHA. Kan se det framför mig. Varför har inte jag nåra såna kollegor. (well, jag kanske borde skaffa mig ett jobb till att börja med)

Förbered mobiltelefonen så du kan dra igång ringsignalen (högt) på ett smidigt sätt utan att någon ser det. "Svara" sen och låtsas låta förvånad/chockad/uppstirrad:

"VA? Har det? Aj fan... När då? Du! Vänta lite bara..."

Res på dig och säg samtidigt till dom andra "Ursäkta mig ett ögonblick..." och gå sen ut, sätt dig inne på muggen en timme och sov eller spela något spel.

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år