Slö polis

• Thread starter Thread starter Freedom
  • Start date Start date

Freedom

Guest
Tog en liten promenad i solen på eftermiddagen och hittade en Mazda 323 inkörd vid sidan av vägen utan regskyltar och den såg jäkligt stulen ut, brutet tändningslås och dörrlåset brutet. I bilen låg en hojram uppsågad i delar, ringer lagen och sitter i telefonkö i 30 minuter innan jag kommer fram, när jag väl får prata med nån så var dom måttligt intresserade att åka och titta på det. Gick förbi där nu 5 timmar senare och bilen står kvar och spåren på marken visar att ingen varit där.

Är vår poliskår så förbaskat underbemannade eller är dom bara slöa?
Tänk om det varit din bil eller hoj som låg där.

Jag har pendlat en del nu i veckorna som varit och åkt mycket E4 och
ibland hamnar det nån sönderslagen bil efter vägen och den kan stå
faktiskt någon vecka innan den försvinner.

Jag antar väl att dom gör skillnad på en Mazda 323 och t.ex en fin
BMW eller Volvo.

slöa...

De hade säkerligen annat för sig, du vet haffa fortkörare på 90-väg o slänga ungdomar i fyllehäcken... Tjyvarna får väl hållas tills de kör för fort, då jävlar!

Dom tar nog tag i det så fort dom kan. :tummenupp
Problemet är ju att dom har så mycket viktigare saker för sej, typ jaga galningar på motorvägen som kör i vansinneshastighet (uppåt 130 Km/h vissa gånger) eller kanske sätta stopp för riktigt farliga typer som har regskylten heeelt fel placerad :skrämd

Freedom skrev:
2351711Är vår poliskår så förbaskat underbemannade eller är dom bara slöa?
Finns en väldig passande historia, som kanske kastar lite ljus på den saken. :)

Bifogat

• Snutprioritering.jpg
    Snutprioritering.jpg
    81.4 KB · Visningar: 337
Ja poliserna är upptagna med att trakassera oss på vägarna istället.

Hehe klockren historia. De "prioriterar brottet" så att säga.

War-psycho skrev:
2351743 Finns en väldig passande historia, som kanske kastar lite ljus på den saken. :)
Finns i många versioner men den var jäkligt bra :hihi

Klart att polisen prioriterar brotten, en dumpad bil ligger nog långt ner på skalan.

Last edited:
Onekligen helt underbara prioriteringar den svenska poliskåren har :)
Vet ett antal personer som fått vänta i över en timme när de ringt in för att försöka förhindra en pågående misshandel.

War-psycho skrev:
2351743 Finns en väldig passande historia, som kanske kastar lite ljus på den saken. :)
Skojig :D

Själv ringde jag polisen då jag upptäckte en stulen bil som kördes runt i samhället. Hamnade i en telefonkö, efter 10 minuter la jag på då ingen svarat.
Ringde ett annat nummer som dom faktiskt svarde på. Sa var bilen stod parkerad och att dom skulle skynda sig för troligen skulle biltjuven snart åka vidare. Det lät som dom skickade en bil direkt. Jag stod och bevakade i 30-40 minuter utan att snuten dök upp. Sen stack tjuven och jag tappade bort han.
Det tar max 20 minuter att åka från station till där jag befann mig...fan vad trött jag var på snuten då.

PenDragon skrev:
2395244 Onekligen helt underbara prioriteringar den svenska poliskåren har :)
Vet ett antal personer som fått vänta i över en timme när de ringt in för att försöka förhindra en pågående misshandel.
Tala om att de som misshandlar/stjäl/mördar/våldtar/(välj själv) har för liten regplåt och har kört för fort till platsen så kommer de nog :pangihuve

PenDragon skrev:
2395244 Onekligen helt underbara prioriteringar den svenska poliskåren har :)

Rösta rätt så blir det bättre :tummenupp
Anmälare ringer till larmcentral, de skickar över ärendet till LKC, de i sin tur har alla ärenden i en prioteringsföljd. De sköter prioteringen, sen ropar de ut jobben efter vad som är mest bråttom, brand, trafikolyckor, rån osv är ju viktigare än en bil. Liv före sak...

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing