Slänga tvättmaskin.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hej.

Vår tvättmaskin gick sönder för ett par veckor sedan.
Nu får vi en ny levererad nästa vecka.
Ska nu köra den gamla till tippen.
Att koppla ur elen är inga problem. dra proppen och skruva loss lite kablar.
Det jag känner är en fråga för mig är kopplingen till vattenlåseti vägen för vattnet som töms ur maskinen.
Om jag skruvar loss den slangen behöver jag då täta hålet tills jag ska koppla in den nya eller det kan stå öppet i några dagar?

Mvh
Andreas

Det kan kanske lukta avlopp om du inte pluggar det, men det är inget tryck, så pula in en trasa eller nåt så länge.

Tror jag

Där bör vara en Ballofix kran (eller vad det heter) på röret som går till maskinen... lossar du bara röret utan att slå av vattentillförseln så kommer det vara som om du öppnar en vattenkran på fullt spätt = obra...
Edit:
Läs om läs rätt.. är det vattnet som den tömmer ut så är det bara att lossa, sjävrinner ut i avloppet utan tryck

Där bör vara en Ballofix kran (eller vad det heter) på röret som går till maskinen... lossar du bara röret utan att slå av vattentillförseln så kommer det vara som om du öppnar en vattenkran på fullt spätt = obra...

Vi pratade AVLOPP inte inkommande vatten.

Innan du kör...

Att få bort den gamla brukar väl den som levererar ny maskin ombesörja. Nu gissar jag, men jag har för mig att de måste ta den. Har iaf aldrig varit med om att det skulle vara ett problem. Skillnad om du själv hämtat och installerat den nya. Passus.

Innan du kör...

Att få bort den gamla brukar väl den som levererar ny maskin ombesörja. Nu gissar jag, men jag har för mig att de måste ta den. Har iaf aldrig varit med om att det skulle vara ett problem. Skillnad om du själv hämtat och installerat den nya. Passus.

Beställd på nätet från Gränsbygdens Köpentrum. Blev totalt 1500kr+ billigare än från någon annan.
De fraktar ej själva utan skickar med bring.
De tar ej med den gamla, Gör inget då det var gratis att lämna tvättmaskiner på Renova.

Beställd på nätet från Gränsbygdens Köpentrum. Blev totalt 1500kr+ billigare än från någon annan.
De fraktar ej själva utan skickar med bring.
De tar ej med den gamla, Gör inget då det var gratis att lämna tvättmaskiner på Renova.

Jahaja, tänkte bara så du inte kör i onödan.:tummenupp

kom bara ihåg att ta bort transportsäkringen på nya maskinen. Jag skulle inviga morsans tvättmaskin för en massa år sedan..det gick kanon tills den börja centrifugera. Jag hittade maskinen en meter från där den stod från början...

kom bara ihåg att ta bort transportsäkringen på nya maskinen. Jag skulle inviga morsans tvättmaskin för en massa år sedan..det gick kanon tills den börja centrifugera. Jag hittade maskinen en meter från där den stod från början...

Och den gamla maskinen ställer man ut på gården, knackar sönder glasluckan så att man kan hysta in ett par tegelstenar när den kör centrifugen för fullt....

http://www.youtube.com/watch?v=TJO9BgRo0IY

Och den gamla maskinen ställer man ut på gården, knackar sönder glasluckan så att man kan hysta in ett par tegelstenar när den kör centrifugen för fullt....

Alla elektriska maskiner jag slänger till återvinningen/container etc så kopplar jag ihop fas och nolla i de som det går att göra det på :yoparty
Övriga klipper jag bara sladden på :)

Om man har en massa kondingar över så kan man bygla med såna :brinnerup

sen kan man gotta sig åt alla containerletare som tror sig göra fynd :D:D

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back