Släng dej i väggen RoLLER!!!!!

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Jag LYCKADES med mitt livs första växling på bakhjulet idag...2ggr :yoparty :yoparty :yoparty

Jag började med att vara sämre, räddare och fegare än du RoLLER och efter att ha sett dina fina pedagogiska mästerverk så har jag snart passerat dej :tungan :tungan :tungan

Skämtåsido, Jag vet att man som tuff slangåkare inte får bli sentimental och patetisk men det skiter jag i.....
Tycker det är ganska fantastiskt att i vår cyniska värld så finns det folk som, på allvar ödslar tid på en blekfet, tunnhårig, gammal och patetisk fegis.....

Ett stort tack går till Swedie, RoLLER, Zeb, Teo, Bikerbitch och alla andra som ödslat tid på råd och tips till mej. Ett särskilt tack till Super-Henkan som tillochmed tog sej tid att TRÄFFA mej för att ge mej tips...Helt otroligt...
:Bugar

har du fått råd av BikerBitch om hur man wheelar? :rofl (inte elakt menat, försöker jag iaf inte vara)

grattis iaf

R1 wannabe skrev:
Jag LYCKADES med mitt livs första växling på bakhjulet idag...2ggr :yoparty :yoparty :yoparty

Jag började med att vara sämre, räddare och fegare än du RoLLER och efter att ha sett dina fina pedagogiska mästerverk så har jag snart passerat dej :tungan :tungan :tungan

Skämtåsido, Jag vet att man som tuff slangåkare inte får bli sentimental och patetisk men det skiter jag i.....
Tycker det är ganska fantastiskt att i vår cyniska värld så finns det folk som, på allvar ödslar tid på en blekfet, tunnhårig, gammal och patetisk fegis.....

Ett stort tack går till Swedie, RoLLER, Zeb, Teo, Bikerbitch och alla andra som ödslat tid på råd och tips till mej. Ett särskilt tack till Super-Henkan som tillochmed tog sej tid att TRÄFFA mej för att ge mej tips...Helt otroligt...

Hahahah.... Grattis mannen!!!! :tummenupp Jag vet vilken underbar känsla det är :banana Jag måste bara höja ett varnande finger. Jag har PREXIST fått en ny växellåda (18.000:-) 1 vecka innan garantin gick ut... Ha det i bakhuvet.... Växla inte om du missar ½ av försöken.... träna på att få höööög höjd innan du fortsätter med växlingarna. Hoppas vi cs på nån bakslangsraka!

Turligt nog inväntar jag en växellåda från USA. Köpte den när jag bodde där för endast 2000 svenska kronor. Billigare där borta som sagt :rolleyes:

Jag köpte denna växellåda för jag visste att min växellåda höll på att ge sig, endast 2 veckor eller så efteråt så skjöt jag växellådan (om det går he he) och gjorde ett 5 cm stort hål i motorns skal (baksidan). Såg inte vackert ut... jag försökte rädda, men det gick inte. Bara o byta motor.

btw, för 18.000 kan du få 2st R1 motorer skickade ifrån USA hit.

18000:- måste vara inkl. arbete....
Alla delar i lådan kan inte gå mer än kanske 5-6000...eller iaf de som kan behövas bytas, allt behöver man ju inte byta, oftast! =)

Swedie skrev:
har du fått råd av BikerBitch om hur man wheelar? :rofl (inte elakt menat, försöker jag iaf inte vara)

grattis iaf
Tack
Nja...skulle nog vilja kalla det för moraliskt stöd. Hon tyckte att man inte är äldre än man känner sej....

Jag är 20 år för evigt nu :banana :banana :banana

Swedie skrev:
Turligt nog inväntar jag en växellåda från USA. Köpte den när jag bodde där för endast 2000 svenska kronor. Billigare där borta som sagt :rolleyes:

Jag köpte denna växellåda för jag visste att min växellåda höll på att ge sig, endast 2 veckor eller så efteråt så skjöt jag växellådan (om det går he he) och gjorde ett 5 cm stort hål i motorns skal (baksidan). Såg inte vackert ut... jag försökte rädda, men det gick inte. Bara o byta motor.

btw, för 18.000 kan du få 2st R1 motorer skickade ifrån USA hit.

18 var nog inkl arbete tror jag.... Men det gick ju som sagt var på garantin som tur var =)

RoLLER skrev:
Hahahah.... Grattis mannen!!!! :tummenupp Jag vet vilken underbar känsla det är :banana Jag måste bara höja ett varnande finger. Jag har PREXIST fått en ny växellåda (18.000:-) 1 vecka innan garantin gick ut... Ha det i bakhuvet.... Växla inte om du missar ½ av försöken.... träna på att få höööög höjd innan du fortsätter med växlingarna. Hoppas vi cs på nån bakslangsraka!
Ses på någon bakslangsraka blir det definitivt :yoparty :yoparty

Har upptäckt att aktivt försöka växla bara går fel för då släpper jag för mycket på gasen. Knepet verkar vara att snabbt få upp den i balansläget, hålla lite press på växelföraren och låta den klicka i av sej själv när man släpper på gasen för att balansera, har inte missat växlingen en enda gång.

Oj...nu tog jag i lite...har ju bara lyckats 2ggr av 10 försök...blev lite "carried away" där, blir lätt det när jag känner en sån enorm lyckokänsla :) :) :)

En kompis har sin Honda CR 125 -98 inne på lagning. Kolv, cylinder och nått mer + arbetet. 7 800:-! Snordyrt. Sen tog det 7 veckor också. Undrar vad det hade gått på att importera en ny motor.

Det var så lite så! Då tycker jag du rullar till Engelen ikväll för lite filmtittande med andra fuckers och så lite skitsnack samt intag utav alkohol. Så kan du ju passa på att skryta lite om din prestation, Roller kanske rentav vill ta på dig! :tuttar :tummenupp

R1 wannabe skrev:

Bikerbitch skrev:
Det var så lite så! Då tycker jag du rullar till Engelen ikväll för lite filmtittande med andra fuckers och så lite skitsnack samt intag utav alkohol. Så kan du ju passa på att skryta lite om din prestation, Roller kanske rentav vill ta på dig! :tuttar :tummenupp
Jag såg att det var fest i en annan tråd. Men jag skulle på Bröllop i helgen så jag var tvungen att passa denna gång.

Provade idag direkt jag kom hem och......YES, det tog bara 3 försök så gick det IGEN :banana :banana :banana
Nu gäller det bara att hitta en raka som är jämn, fin, lite längre och inte lutar åt något håll. Tyvärr stämmer det inte in på någon av mina nuvarande rakor :(

Bröllopet var i skåne....MÅSTE nog flytta dit, för så många underbara öde raksträckor har jag aldrig sett förut....fast man kanske ser världen med lite andra ögon nu när man är kung på att uuuiiilla :yoparty :yoparty

Skämtåsido, RoLLER...."Rockholm" suger när det gäller himmelska rakor :lol

Last edited:
Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna