skyddsjacka

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
en liten lätt
Topicen säger väll det mesta. Jag ska köpa skyddsjacka och skulle vara tacksam för lite tips ?

jag har tittat på zandonas turtle x8 och alpinestar smx bionic ? Någon som har några erfarenheter av dessa jackor, positivt, negativt ?

all information är välkommen.

ja med!!!

jag skuule också bli glad om nån själ skulle vilja lägga upp nån direktlänk till nån bra shop ..eller några bra förslag :tummenupp

Kanske en dum fråga men, ska man ha en sådan skyddsjacka ytterst på kroppen?
Har sett några som har det och det ser ju dökonstigt ut :va

Billson skrev:
Kanske en dum fråga men, ska man ha en sådan skyddsjacka ytterst på kroppen?
Har sett några som har det och det ser ju dökonstigt ut :va
Skyddsvästen skall man under tröja el.jacka/Overall.

yäää en sån blir det faenimeig

nu gör du livet svårt för mig....
varför blev det just den där? =)

jonnep skrev:
alpinestar smx bionic ? Någon som har några erfarenheter av dessa jackor, positivt, negativt ?

all information är välkommen.

Myspinnen här på forumet kör i den västen. Jävligt snygg väst!! Hur bra den skyddar vet jag inte, men den sitter väldigt tight å bra iaf. Funkar fint å köra med bara den västen på överkroppen varma dagar som dessa.

Hade jag haft råd så hade jag utan tvekan köpt en.. men jag får nöja mig med min axo-väst än så länge. Funkar bra den med, skyddar bra oxå..fast inte lika snygg :)

Kulgan skrev:
nu gör du livet svårt för mig....
varför blev det just den där? =)
priset var oxå ok..sen så mailade jag dom å fick svar direkt på om den var ce godkänd,å de va den :tummenupp en liten detalj var att den hade bröstplåtar med!man kan ju inte kanske kräva 100% av dom billigare jackorna ,men
mycket tycker jag..å en sista aspekt... min ekonomi är formad efter 2barn å en sambo
om du ska beställa den förstnämda så fråga innan om den är ce-ok
beställer du ifrån där jag har...så glöm ej fylla i ..formuläret övriga anteckningar...
ta mått med måttband runt bröstet...från nacke till ryggslut...och vilken
tröjstorlek du har ,small medium large..
slå till du med så kan man ju jämnföra med varann lite längre fram :banana
lycka t

jag köpte en Alpinestars smx.. jag är sjuukt nöjd. sitter bra, man kan åka i bara den med tshirt under sånna här heta dagar. sitter bra följsam. verkar vara rejäla skydd. fick loss den för 2600 och ångrar det inte en sekund.

myspinnen skrev:
jag köpte en Alpinestars smx.. jag är sjuukt nöjd. sitter bra, man kan åka i bara den med tshirt under sånna här heta dagar. sitter bra följsam. verkar vara rejäla skydd. fick loss den för 2600 och ångrar det inte en sekund.

var kan man hitta den för detta pris ?

jonnep skrev:
var kan man hitta den för detta pris ?

Kör med Alpinestars bionic, den är riktigt skön, klockren med en tunn tröja eller t-shirt över :kocko när vädret är som det är. Beställde ifrån GRAHNS. Beställde den via en återförsäljare för dom här i stan, fick en hundring i rabatt + att dom stod för frakten.

Kulgan skrev:
jag drog ner på stan idag och köpte en team 10...
http://www.motorcyklisterna.org/pdf/mcfolket/040-041-305.pdf
längst ner med sämsta betyget :yoparty

hehe men jag tycker den sitter helt ok....har sytt dit lite fler spännen så nu sitter den som gjuten!
Jag körde på budget varianten, men huvudsaken att den skyddar vid vurpa iaf...

har oså en team 10 har dock inte provat den som man ska(marksyning) men den sitter tokskönt på mig..
varför får den så dåligt betyg :va

Ja säg det...tycker den sitter helt ok....kanske är inbyggd bärs i dom andra :yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman