Hojen är en Hornet 900 -03, med ett förmodligen skuret vevstakslager.
Det började med svaga knackningar/rassel/oljud.
Vi kollade timingen på kammarna/veven först, även ventilspelet, samt
bytte kedjesträckaren, då vi initialt misstänkte att sträckren var dålig,
och oljudet kom därifrån.
Allt var som det skulle, och vi startade hojen. Den lät illa, och la av efter 5 sekunder. Sen gick motorn inte runt längre.
Idag tog vi ur motorn, och därefter tråget och fann en massa spån i silen till pickupen, och runt en vestake såg det ut att vara lite flis.
Hur kan detta komma sig. Hojen har gått under 2000 mil - är välservad - och allt annat ser ut som nytt i motorn.
Vad kan vara trasigt i bästa/värsta fall, och hur mycket kan det tänkas att komma kosta?
Vem kan/vill eventuellt utföra denna operation?
Det började med svaga knackningar/rassel/oljud.
Vi kollade timingen på kammarna/veven först, även ventilspelet, samt
bytte kedjesträckaren, då vi initialt misstänkte att sträckren var dålig,
och oljudet kom därifrån.
Allt var som det skulle, och vi startade hojen. Den lät illa, och la av efter 5 sekunder. Sen gick motorn inte runt längre.
Idag tog vi ur motorn, och därefter tråget och fann en massa spån i silen till pickupen, och runt en vestake såg det ut att vara lite flis.
Hur kan detta komma sig. Hojen har gått under 2000 mil - är välservad - och allt annat ser ut som nytt i motorn.
Vad kan vara trasigt i bästa/värsta fall, och hur mycket kan det tänkas att komma kosta?
Vem kan/vill eventuellt utföra denna operation?