Äger den ktm som är på avataren... En Ktm mx 250-89.. Körde lite med den i skogen för att testa om den funka..(hade bytt nåra packningar)... Sedan fastna kicken alltså den snurrade ett halvvarv med motorn tills den tog i fotpinnen... tog isär och kollade såg då att Kick drevet hade skurit ihopp med axeln
.. men iaf vi fick bort drevet från axeln och jag har sedan slipat allt för hand med finkornigt metall slippapper, endast några pyttesmå jag i den som ligger under ytan. Så nu löper drevet iaf fint på axeln men det glappar lite. Obetyligt
men när man sätter ihop det med kåpa osv så glappar det inte Så nu undrar jag om jag kan sätta ihop det igen som det är eller om jag ändå måste köpa nytt drev... Nån gammal Ktm meck som har nån aning?
Anledning att det skar är vad vi tror att fjädern som trycker på grejjen(ingen aning vad saken kallas!) som ska haka ur när man kickat igång hade fastnat och gjorde så att den inte haka ur utan satt kvar! lite svår förklarat men kanske nån som hajjar!
Anledning att det skar är vad vi tror att fjädern som trycker på grejjen(ingen aning vad saken kallas!) som ska haka ur när man kickat igång hade fastnat och gjorde så att den inte haka ur utan satt kvar! lite svår förklarat men kanske nån som hajjar!