Skum bilköpare

Psykbryt

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Vem fan har råd med en hoj?
Jag sålde en gammal audi för 3 veckor sedan. Motorn knackade, rostskadad lack, bucklor, 31000 mil, knep tjyvluft, styrleder, spindelleder, drivknutar,hjullager o you name it, allt var i skrotskick.

Eh fan tänkte jag, ut med Blocket-annons. 3000 spänn får duga. Avställd, oskattad, enbart vinterdäck och senaste besiktningen blev bilen fett underkänd. Dagen innan annonsen märkte jag några hål i bränsleledningarna under bilen, det rann ut soppa när bilen var igång.

Blev kontaktad av en bosnisk herre som gnällde hit o dit på luren att blien var för dyr. För 3000kr skulle i.a.f kamremmen vara ny:gnissla
Nåväl, han kom och tittade på bilen, körde lite, gnällde lite. Försökte pruta men icke. :yoparty Jag gav mig inte. Ville ju tjäna storkovan.
Han köpte den. Åkte iväg. Hörde aldrig av honom mer.
Nu finns bilen på blocket. Fast den har tydligen bara gått 20000 mil. Kan jag ha räknat fel på 11000 mil:va
Och bilen med bränsleslangar som durkslag drack bara 0.5 liter milen. Och alla hjullager osv var jättebra.
Känns ju skitskumt att ha sålt kärran till en sån skojare. Ska jag göra nåt eller bara gå och sätta mig på arslet framför Tv:n?

Psykbryt skrev:
2527552 Jag sålde en gammal audi för 3 veckor sedan. Motorn knackade, rostskadad lack, bucklor, 31000 mil, knep tjyvluft, styrleder, spindelleder, drivknutar,hjullager o you name it, allt var i skrotskick.

Eh fan tänkte jag, ut med Blocket-annons. 3000 spänn får duga. Avställd, oskattad, enbart vinterdäck och senaste besiktningen blev bilen fett underkänd. Dagen innan annonsen märkte jag några hål i bränsleledningarna under bilen, det rann ut soppa när bilen var igång.

Blev kontaktad av en bosnisk herre som gnällde hit o dit på luren att blien var för dyr. För 3000kr skulle i.a.f kamremmen vara ny:gnissla
Nåväl, han kom och tittade på bilen, körde lite, gnällde lite. Försökte pruta men icke. :yoparty Jag gav mig inte. Ville ju tjäna storkovan.
Han köpte den. Åkte iväg. Hörde aldrig av honom mer.
Nu finns bilen på blocket. Fast den har tydligen bara gått 20000 mil. Kan jag ha räknat fel på 11000 mil:va
Och bilen med bränsleslangar som durkslag drack bara 0.5 liter milen. Och alla hjullager osv var jättebra.
Känns ju skitskumt att ha sålt kärran till en sån skojare. Ska jag göra nåt eller bara gå och sätta mig på arslet framför Tv:n?

Det minsta du SKA göra är att anmäla annonsen till blocket...

han kanske har mekat som ett djur med bilen? Vad säljer han den för? Länk till annonsen?

Det är nog inte första och sista gången billiga bilar åker ut på anons igen några tusen dyrare, ibland seriöst fixade ibland inte...

Länka till annonsen så är det alltid någon härifrån som kan ringa och dryga sig.

Hur kollas mätaren på bilbesiktningen? När jag var där i januari så skrevs det ner på papper men finns det digitalt nånstans?

Tror inte den snubben är typen som mekar o fixar upp bilen. Rostfläckarna var i.o.f borta, troligen med sprayburk.
Om man får fordonsuppgifter faxade till sig, står det då nånting om milantal?

Psykbryt skrev:
2527802 Hur kollas mätaren på bilbesiktningen? När jag var där i januari så skrevs det ner på papper men finns det digitalt nånstans?

Tror inte den snubben är typen som mekar o fixar upp bilen. Rostfläckarna var i.o.f borta, troligen med sprayburk.

Ja.
Du kan ju beställa ett fax härifrån:
https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/Fordon_11.asp
Där står det senaste noterade mätarställningen.

Psykbryt skrev:
2527802 Hur kollas mätaren på bilbesiktningen? När jag var där i januari så skrevs det ner på papper men finns det digitalt nånstans?

Det miltal som står hos bilprovningen är det som står på mätaren när den besiktigades.

En gammal polare provade det med sin Volvo 142. Vips så hade den gått bara 1000 mil istället för 38 000+ mil.
Kan ju även påpeka att den bilen såldes med påpekandet att han nollada mätaren varje gång han bytte olja.

prulle skrev:
2527992 Jag är skiiiiiiiiiiit bra på sånt :hihi
go prulle!, go prulle!, go prulle!, its ya birthday, gonna party, ohaaa ohaaa!

Vad göra? Köp bilen för fanken, nu är det ju en kanonbil... ;)

(nej, jag skulle anmäla till blocket tror jag... nån måtta fär det vara!)

/Danne

AndreasNo skrev:
2527559 Det minsta du SKA göra är att anmäla annonsen till blocket...

Nu är det anmält, dock svårt eftersom annonsbilden inte visar regnummer. Och själv har jag raderat bilderna på bilen när jag ägde den. Men blocket skulle kolla registren på VV så kanske raderas annonsen i.a.f.

Ännu en orsak att ringa den tidigare ägaren när man ska köpa begagnat....

Back