Skulle ni köpa en volvo 850...

yamahafreak

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2004
Hoj
Yamaha
där gängen följt med tändstiftet upp. Enligt ägaren tar firman 1000 kr att laga men kan man verkligen tro på det. Är det något man skall se upp med om man kollar på bilen när det gäller det här felet och hur mkt kan det gå lös på om man har otur?

yamahafreak skrev:
2659160 där gängen följt med tändstiftet upp. Enligt ägaren tar firman 1000 kr att laga men kan man verkligen tro på det. Är det något man skall se upp med om man kollar på bilen när det gäller det här felet och hur mkt kan det gå lös på om man har otur?

Enklaste sättet att ta reda på om det stämmer är väl om du ringer en firma och frågar. :näsblod

yamahafreak skrev:
2659160 där gängen följt med tändstiftet upp. Enligt ägaren tar firman 1000 kr att laga men kan man verkligen tro på det. Är det något man skall se upp med om man kollar på bilen när det gäller det här felet och hur mkt kan det gå lös på om man har otur?

Beror helt på priset i övrigt på bilen samt miltal och årsmodell. Finns större kostnader att oroa sig för på en 850 av "fel" årsmodell om man har otur.

//KaliZ

Edit: Tog bort min uppfattning om att 1000kr var i underkant till vad det kostar att få det åtgärdat.

Last edited:
Tycker tvärtom det var dyrt!

Arbetet görs på plats och tar en halvtimma.
Ni som tycker det var billigt kan köa upp ute på min garageuppfart med era tändstiftsgängor! :)

Dr.Bike skrev:
2659217 Tycker tvärtom det var dyrt!

Arbetet görs på plats och tar en halvtimma.
Ni som tycker det var billigt kan köa upp ute på min garageuppfart med era tändstiftsgängor! :)

Happ där ser man. Volvoverkstäderna kanske har gått ner i pris på dessa arbeten. Editerar mitt inlägg så att det inte ska vilseleda. :rolleyes:

//KaliZ

Japp som sagts tidigare 1000kr för en tändstiftsgänga är lite dyrt om något

Kolla noga ACns funktion, och huka dig under bilen för att kolla hur torkaren ser ut (rostar). Evapuatorn rostar också men den är svår att kontrollera

EGR-rören rostar

Abs´en pajar hyffsat ofta. Dåligt/utsatt kablage som ofta glappar

Bromsarna är dåliga (kvalitet) på 850

Bakre avgasfäste rostar av

oljeläckage bakre vevaxeltätning och höger drivaxeltätning är vanligt

Motorn är mkt skottsäker sålänge man byter kamrem + spännhjul och kollar vattenpumpen när man ska

Att köpa en gammal 850 är ungefär som att dra en lott

lycka till :-)

Inge fel på bromsarna på min 850...R...med performance line bromsarna fram...bromsa för hårt och ha ont i revbenen resten av dagen...

Kan man ha mindre fälgar än 17" utan att dom slår i oken, ja då är bromsarna skit :-)

1000:- är inte dyrt på en sådan bil, men det kommer troligtvis kosta mer. Men så jävla svårt är det inte att kasta i nya helicoil på egen hand.
Men för övrigt skulle jag aldrig köpa en 850 då den är lika het som en 740.

Om jag skulle köpa en 850? Nej tack...:rolleyes:

Ljunghusen skrev:
2659327 Japp som sagts tidigare 1000kr för en tändstiftsgänga är lite dyrt om något
Jag betalade 500kr till en firma för att de skulle fixa en sönderdragen oljepluggsgänga (7/16" UNEF eller något i den stilen). Så en tusenlapp för en tändstiftsgänga känns som att det är lite i överkant.

Men jag skulle inte köpa en Volvo. :tomten

En 850 är nog bland det sista jag skulle köpa efter 240 och 740!

Nu handlade väl inte tråden om NI skulle köpa en 850 utan om problematiken angående en spräckt tändstiftsgänga.

1000:- är som sagt dyrt för att laga bara gängan. Kolla med din lokala mekaniker.

M.G.F skrev:
2659567 Nu handlade väl inte tråden om NI skulle köpa en 850 utan om problematiken angående en spräckt tändstiftsgänga.

1000:- är som sagt dyrt för att laga bara gängan. Kolla med din lokala mekaniker.

Hej håller helt och hållet med dig, så fort man skriver en seriös fråga om en volvo så får man automatiskt dessa påhopp tillbaka. Det är väl tur smaken är som baken för hur skulle världen se ut annars???? :)

yamahafreak skrev:
2659590 Hej håller helt och hållet med dig, så fort man skriver en seriös fråga om en volvo så får man automatiskt dessa påhopp tillbaka. Det är väl tur smaken är som baken för hur skulle världen se ut annars???? :)

Hur världen skulle se ut utan alla räliga Volvobilar som rullar på gatorna?

Finare skulle jag vilja säga.

Den dricker ju lika mycket som en BMW540kombi och är ungefär 600 ljusår ifrån vad det gäller körkänsla, utseende, teknik, funktion, kvalité..... listan kan göras längre ;)

Köp nåt finare - bli en bättre person :tungan

He - de går att köra hårt me en volvo också.

Tro mig...

Fast jag håller me - en bmw eller så ger lite fastare känsla men - en volvo t5 duger fint - jag har provat mot snuten.

Klockringaren skrev:
2659603 He - de går att köra hårt me en volvo också.

Tro mig...

Fast jag håller me - en bmw eller så ger lite fastare känsla men - en volvo t5 duger fint - jag har provat mot snuten.
Shitz pommes fritez va ball :skrämd

Vi hade en 850 ett tag, och maken till trist bil får man leta efter!
Det jag däremot kan säga är att rent maskinellt så funkade den kanonbra.
Men vi hade oturen att få ett ex där det mesta i övrigt inte funkade..
AC, ABS, stolsvärme, bakre vindrutetorkare, fönsterhissar...

Enklaste sättet:

Säg att han får 1000:- extra för bilen men då ska det vara fixat.

Klart, färdigt..

MVH

Johan

yamahafreak skrev:

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon