Skruv i däcket...

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Jag har ett litet problem med min s.k racebuss.. Det är så att jag har fått en skruv genom däcket, som resulterar i att jag måste fylla på luft med jämna mellanrum, vilket blir lite jobbigt i längden... Någon som har en idé hur man kan laga det på ett enkelt sätt? Fungerar det att bara spraya in punkaspray?

Tack på förhand!

När jag fick en fet spik i bildäcket så åkte jag till en gummiverkstad
där tog dom bort spiken och pluggade hålet med gummistång eller liknande Tog 5 min och Kostade 50:- :tummenupp

Som sagt, åk till gummiverkstan så fort som möjligt. Kostar inte många kronor, dessutom är det ingen höjdare om skruven skulle få för sig att lossna när du är ute och åker så att all luft försvinner ur däcket.

Sitter skruven mitt i däcket och inte verkar ha skadat corden kan man laga det utifrån med ett "klibbsnöre" som trycks in med ett speciellt verktyg.
Annars är det bäst att laga med en plugg med kappa från insidan.

Jag har kört ett par däck från det att dom var nya till dom var helt uppnötta med bägge sorters lagning i och det håller.

(man ska inte köra in bilen på industrisoptippar, det ligger skrot på marken där)

Ok, får bli att åka in till en gummiverkstad! Tack o bock för tipsen! SH kan man alltid lita på :tummenupp

Jag hade kört punkaspray! I jobbussen har jag skruv med punkaspray! Det känns bra också!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!